خبرگزاری کار ایران

۱۵ ماه مزد معوقه کارگران پارس پامچال پرداخت شد/صادرات محصولات کارخانه از سر گرفته شد

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۳۴۱

پس از سال‌ها چالش کارگری در کارخانه پارس پامچال، وضعیت این واحد تولیدکننده انواع رنگ و رزین و کارگران آن از تقریبا یک ماه قبل با تامین منابع مالی رو به بهبودی است.

کارگران کارخانه پارس پامچال به خبرنگار ایلنا گفتند: پس از سال‌ها چالش کارگری در کارخانه «پارس پامچال»، وضعیت این واحد تولیدی از تقریبا یک ماه پیش با تامین منابع مالی رو به بهبودی است. تقریبا همه مطالبات معوقه پرداخت شده و فقط یک ماه حقوق آبان ماه باقی مانده است.

یکی از کارگران شاغل در این کارخانه که در شهر صنعتی البرز استان قزوین واقع شده است، با بیان اینکه نداشتن منابع مالی کافی باعث شده بود تولید با کندی انجام شود و حقوق و بیمه کارگران چندین ماه به تعویق بیفتد، گفت:  با تغییر رویکرد مدیرعامل کارخانه در یک ماه گذشته، هشت ماه از دستمزد معوقه سال ۹۶ و ۷ ماه از مطالبات مزدی سال جاری کارگران این کارخانه پرداخت شده و بدین ترتیب فعالیت کارگران در این واحد تولیدی (رزین) سرعت گرفته است.

به گفته وی، علاوه بر پرداخت مزد معوقه، مانده عیدی سال گذشته کارگران پرداخت شده و سرویس ایاب و ذهاب و نهارخوری کارگران نیز راه‌اندازی شده است.

این کارگران همچنین اظهار داشتند: کارفرما از ابتدای سال جاری تاکنون سه نوبت بن خرید کالا به ارزش ۵۰۰ هزار تومان و در مجموع یک میلیون ۵۰۰ هزار تومان به حساب کارگران واریز کرده است.

طبق اظهارات این کارگر پارس پامچال، بخشی از مشکلات کارگران این کارخانه مربوط به تعویق در پرداخت حق بیمه به تامین اجتماعی بود که کارفرما آن را به تامین اجتماعی پرداخت کرده و بدین ترتیب دفترچه‌های درمانی کارگران تمدید و تعویض می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این واحد تولیدی در زمینه فروش و سفارش محصولات تولیدی مشکلی ندارد، در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر کارفرما علاوه بر تامین بازار داخلی بخشی از محصولات ماذاد تولیدی شرکت را به صادرات اختصاص داده و هم‌اکنون به کشورهای همجوار ازجمله هند وپاکستان صادرات داریم.

او گفت: در حال حاضر یک ماه است با تغییر وضعیت کارخانه و حضور مداوم کارفرما، انگیزه کارگران برای تولید نیز بیشتر شده و امیدواریم با پیگیری مسئولان استانی شاهد بهبودی کامل وضعیت این کارخانه مهم و پرداخت مطالبات معوقه کارگران باشیم.

به گفته این کارگر، پیش از این ما کارگران پارس پامچال برای دریافت مطالبات مزدی خود هیچ پشتیبانی نداشتیم و حتی طی چند نوبت دست به اعتراض صنفی زدیم اما بعد از مطرح شدن مشکلاتمان در رسانه‌های کارگری به مرور مشکلات کارخانه و کارگرانی که از نظر معیشتی و روحی در وضعیت نامطلوبی قرار داشتند، رو به بهبودی رفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز