خبرگزاری کار ایران

استمداد کارگران شیرآلات سیمگون از مسئولان/چند سال است که سرگردانیم

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۱۸۸

جمعی از کارگران کارخانه پیمانکاری کارخانه شیرآلات سیمگون خواستار رسیدگی به مشکلات صنفی خود شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تعدادی از کارگران کارخانه شیرآلات سیمگون که شمار آن‌ها تا ۷۰ نفر برآورد می‌شود، به‌صورت قراردادی در این واحد صنعتی نیمه تعطیل مشغول به کار هستند.

به گفته این کارگران، هرچند بار‌ها شرایط دشوار کاری آن‌ها از رسانه‌های جمعی اطلاع‌رسانی شده است اما تاکنون هیچ توجهی به تغییر شرایط یا رسیدگی به وضعیت این کارگران نشده است. موضوعی که به تفسیر این افراد ناشی از مهم نبودن این وضعیت برای کارفرما به حساب می‌آید.

این کارگران خواستار آن هستند که به قراردادهای سفید امضا، حقوق‌های معوق ۱۲ تا ۱۳ ماهه و پرداخت حق بیمه‌های همراه با تأخیر پایان داده شود.

آنچه برای این کارگران حائز اهمیت است، دریافت مطالبات و حفظ امنیت شغلی است؛ چراکه در منطقه محل کار آنها فرصت شغلی دیگری وجود ندارد اما آن‌ها باید پاسخگوی نیازهای خانواده‌هایشان باشند.

به گفته این کارگران که هریک از آن‌ها دارای سوابقی بین ۱۵ تا ۲۰ سال هستند، جدا از معوقات مزدی ۱۳ ماهه، پرداخت سنوات حدود ۸ سال به تعویق افتاده است. همچنین عیدی کارگران در سه سال گذشته پرداخت نشده است.

این کارگران همجنین می‌گویند چندین سال است کارفرما به دلایلی که ما کارگران از آن بی‌اطلاعیم کارخانه را‌‌ رها کرده و ما کارگران سرگردان شده‌ایم.

کارگران سیمگون با بیان اینکه در این واحد هیچ مسئولی نیست که پاسخوی کارگران باشد، افزود: به سبب بدهی‌های انباشته هرچند وقت یکبار طلبکاران مالی شرکت به کارخانه می‌آیند و فعالیت تولیدی آن را متوقف می‌کنند. از آنجا که این کارخانه ظرفیت اشتغال حدودا ۶۰۰ کارگر را دارد و برای فروش محصولات تولیدی خود هیچ مشکلی ندارد، از مسئولان درخواست داریم برای رفع مشکلات پیش آمده که امنیت شغلی کارگران را به خطر انداخته، چاره‌اندیشی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز