خبرگزاری کار ایران

قتل دو کارگر معترض کارخانه نیکل اندونزی توسط پلیس

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۰۹۵۵

دو کارگر معترض کارخانه ذوب نیکل اندونزی در جریان درگیری‌های پس از اعتصاب در این کارخانه کشته شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه خبری کمیته بین الملل چهارم، دست‌کم دو کارگر اندونزیایی هفته گذشته در جریان اعتراض در یک کارخانه ذوب نیکل در جزیره سولاوسی اندونزی جان خود را در اثر برخورد پلیس و نیروهای امنیتی این کشور از دست دادند. 

کارگران شاغل در کارخانه در مورولی، در جزیره سولاوسی مرکزی به دلیل شرایط بسیار نامناسب ایمنی کار و نپرداختن دستمزد ناچیزشان دست به اعتصاب زدند. درگیری‌های خشونت‌آمیز در هفته گذشته توسط اعتصاب‌کنندگان روی داد که منجر به کشته شدن یک کارگر اندونزیایی و یک کارگر چینی مهاجر شد. ۹ نفر دیگر به شدت مجروح شدند و نیاز به مداوا در بیمارستان داشتند. 

تولید در کارخانه ذوب صنعت نیکل گانباستر (GNI) متعلق به شرکت چینی جیانگسو دلونگ است که در جریان اعتصاب این کارخانه، درگیری‌ها با دستگیری ۷۱ نفر توسط پلیس برای بازجویی متوقف شد. بیش از ۵۰۰ پرسنل نظامی و پلیس در روزهای پس از اعتراض به این مرکز مستقر شدند. لیستیو سیگیت پرابوو، رئیس پلیس ملی اندونزی، گفت که نیروهای کمکی بیشتری ارسال خواهد شد. 

پلیس ادعا کرد که کارگران اعتصابی خودروهای شرکت، خوابگاه‌ها و سایر تجهیزات را به آتش کشیدند و خودشان عامل مرگ دو کارگر بودند. مدیریت شرکت به همراه پلیس محلی تحقیقات در مورد این حادثه را آغاز کرده‌اند. 

اگرچه جزئیات آنچه که منجر به خشونت در کارخانه Morowali شد همچنان نامشخص است، اما این اعتراض به دلیل افزایش خشم نسبت به شرایط کار وحشتناک در کارخانه‌های ذوب نیکل در سولاوسی افزایش یافت. 

بیش از ۱۲۰۰۰ کارگر در کارخانه مشغول به کار هستند که ۱۳۰۰ آن از کارگر ماهر چینی هستند. این شرکت قصد دارد با افزایش تولید، تعداد کارگران اندونزیایی را به ۳۰۰۰۰ نفر افزایش دهد. 

مانند سایر تأسیسات معدنی در سراسر سولاوسی غنی از مواد معدنی، مقررات ایمنی عملاً در کارخانه و معدن وجود ندارد. کارگران طی سال گذشته چندین حادثه مرگبار ازجمله برخورد موتور با دیگر ماشین آلات سنگین را گزارش کرده‌اند. 

همچنین کارگران این شرکت مدت‌ها بود که با مشکل حقوق معوق مواجه بوده و به نسبت سایر کارگران اندونزیایی کمتر دریافت می‌کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز