خبرگزاری کار ایران

دعوت دولت فرانسه از بازنشستگان برای مذاکره/ صدای کسانی که اصلاحات را وحشیانه می‌خوانند، می‌شنویم

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۰۱۰۹

الیزابت بورن نخست وزیر فرانسه گفت: با وجود برنامه‌های اعتصاب سراسری، پل‌های بین دولت امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور و اتحادیه‌های کارگری از بین نرفته و راه گفتگو بسته نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از رویترز، نخست وزیر فرانسه در حالی که کارگران و بازنشستگان فرانسوی در اعتراض به اصلاحات حقوق بازنشستگی در خیابان تظاهرات می‌کنند، گفته است: راه مذاکره و گفتگو بسته نشده است! 

طبق این گزارش، نخست‌وزیر فرانسه روز شنبه در حالی که دولتش برای مهار خشم عمومی به خاطر اصلاحات نامطلوب حقوق بازنشستگی تلاش می‌کرد، اظهار کرده است: با وجود برنامه‌های اعتصاب سراسری، پل‌های بین دولت امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور و اتحادیه‌های کارگری از بین نرفته و راه گفتگو بسته نشده است. 

الیزابت بورن اوایل این هفته این خبر را به فرانسوی‌ها داد که اگر اصلاحات سن بازنشستگی - یکی از اصلی‌ترین وعده‌های سیاسی ماکرون - توسط پارلمان تصویب شود، آن‌ها باید قبل از دریافت مستمری دولتی، دو سال بیشتر کار کنند، یعنی تا ۶۴ سالگی بر سر کار باشند. 

بورن گفت: «راه مذاکره و گفتگو تمام نشده است… ما رایزنی‌های متعددی با سازمان‌های کارگری و بازنشستگی فرانسه داشته‌ایم که به ما امکان می‌دهد پیش‌نویس قانون را بهبود بخشیم و موقعیت‌های فردی را که لزوماً قبلاً در ذهن نداشتیم، درنظر بگیریم.»

این مقام فرانسوی تصریح کرده است: «هدف من امروز این است که مردم فرانسه را متقاعد کنم که ما به همه سختی‌های خاص توجه کرده‌ایم اما این اصلاحات منصفانه است و پیشرفت اجتماعی را ممکن می‌سازد.» 

بر اساس نظرسنجی‌های اخیر، بورن که در یک برنامه ۴۵ دقیقه‌ای که در آن شنوندگان می‌توانستند سؤالات خود را مطرح کنند، در رادیو France Inter، بزرگترین ایستگاه کشور، صحبت می‌کرد، مورد نفرت مخاطبان قرار گرفت. 

معلمی به نام خاویر، در بخش نظرات برنامه پرسیده است: «قرار بود کمی بیش از دو سال دیگر بازنشسته شوم… و اکنون شما یک سال تحصیلی کامل را به من اضافه می‌کنید… اگرچه من واقعاً از این کار احساس خستگی می‌کنم. شما چرا این خشونت حقوقی را تحمیل می‌کنید؟» 

بورن پاسخ داد: «من صدای همه کسانی که اصلاحات را وحشیانه می‌خوانند می‌شنوم، فکر می‌کنم آنچه وحشیانه است این است که کشور ما دیگر سیستم بازنشستگی مبتنی بر اصول اقتصادی نداشته باشد.»

او شعار دولت را تکرار کرد که اصلاحات برای حفظ تعادل مالی صندوق‌های بازنشستگی لازم است.

با این وجود عبور طرح اصلاحات از مجلس فرانسه آسان نخواهد بود. دولت این کشور فاقد اکثریت فعال است و باید ده‌ها قانونگذار محافظه کار را با خود همراه کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز