خبرگزاری کار ایران

معدن سنگ آهن ققنوس با هزار کارگر به ذوب آهن اصفهان واگذار شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۷۹۲

معدن سنگ آهن ققنوس یک خواف که از یکسال پیش فعالیت آن متوقف شده، به ذوب آهن اصفهان واگذار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معدن سنگ آهن ققنوس یک خواف بعد از یکسال توقف در یک مزاید عمومی در تاریخ ۷ آبان ماه سال جاری به ذوب‌آهن اصفهان واگذار شده است.

منابع کارگری با تایید این خبر گفتند: این واحد معدنی در استان خراسان رضوی با همه دارایی‌های در تملک خود به شرکت ذوب آهن اصفهان واگذار شده است.

او با بیان اینکه در معدن ققنوس یک، حدود هزار کارگر قراردادی و پیمانکاری شاغل هستند که از زمان تعطیلی این واحد معدنی بیکار شده‌اند، افزود: هدف از خرید این واحد معدنی استخراج سنگ آهن مرغوب برای افزایش تولیدات ذوب آهن اصفهان است.

به گفته وی، تولیدات این معدن سالانه یک میلیون تن سنگ آهن با عیار بالا و کنستانتره است که مواد اولیه ذوب آهن اصفهان را تامین می‌کند.

طبق اظهارات کارگران، عمده مشکلات این واحد معدنی اختلافات موجود میان بهره‌بردار و وزارت صمت است که به موجب آن از تاریخ نهم آذرماه، سال گذشته این واحد بزرگ معدنی تعطیل اعلام شد.

به گفته وی؛ بهره‌بردار سابق از ۱۵ سال پیش پروانه بهره‌برداری معادن پلاسری ققنوس یک تا سه در معادن سنگ آهن سنگان خواف را برعهده داشت که امسال پروانه بهره‌برداری آن به پایان رسید و درخواست تمدید پروانه آن‌ها از سوی مدیران دولتی رد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز