خبرگزاری کار ایران

ابراهیم زاده: اسکولاری گفت تیم شما فینالیست خواهد شد/ الان وقت ایراد گرفتن از فهرست کی‌روش نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۸۱۳۵

به مناسبت سالروز نایب قهرمانی ذوب آهن در آسیا، منصور ابراهیم زاده صحبت های جالبی در مورد آن مقطع و تیمش دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، روز گذشته سالروز فینال آسیا در سال 2010 بود که ذوب آهن اصفهان به عنوان نماینده ایران در آن حضور داشت و مقابل سونگنام کره جنوبی قرار گرفت و تن به شکست داد. نایب قهرمانی ذوب آهن در آسیا بعد از چندین سال که هیچ نماینده‌ای از ایران به این مرحله نرسیده بود اتفاق مهمی بود و به همین دلیل گفتگویی با منصور ابراهیم زاده در خصوص آن تیم و آن دوران داشتیم که می‌خوانید:

 

* با برنامه ریزی تبدیل به یک تیم خوب شدیم

آن تیم ذوب آهن به نظر من یکی از بهترین تیم‌های چند دهه اخیر فوتبال ایران بود. بازیکنان با کیفیتی در اختیار داشتیم که با یک برنامه ریزی بلند مدت رشد کرده بودند و اگرچه در آن مقطع جوان بودند ولی کیفیت بالایی از خودشان به نمایش گذاشتند. از آن تیم 8-9 بازیکن بعداً ملی پوش شدند، لژیونر شدند و به تیم‌های پایتخت رفتند.

 

* اسکولاری گفت این تیم فینالیست می‌شود

ما از مراحل سختی عبور کردیم تا به فینال رسیدیم. یکی از بازی های دشوار ما که همه فکر می‌کردند با اختلاف گل بالا می‌بازیم بازی مقابل بنیادکار بود که آن زمان اسکولاری که با برزیل قهرمان جهان شده بود را در اختیار داشت و ریوالدو را هم به عنوان بازیکن به خدمت گرفته بودند. واقعاً تیم پر مهره ای بودند ولی با سه گل از ما شکست خوردند. یادم است بعد از آن بازی اسکولاری گفت این تیم فینالیست می‌شود و واقعاً هم فینالیست شدیم.

 

ابراهیم زاده: اسکولاری گفت تیم شما فینالیست خواهد شد/ الان وقت ایراد گرفتن از فهرست کی‌روش نیست

 

* روی ضربات ایستگاهی گل خوردیم

دو گل در بازی فینال روی ضربات ایستگاهی دریافت کردیم که هم به نوعی بدشانسی ما بود و هم یک جورهایی غافلگیری محسوب می‌شد. ما شانس این را داشتیم که برنده از زمین خارج شویم. قصد داشتیم قهرمان شویم و پرچم ایران را بالا ببریم ولی خب همیشه اتفاقات آنطور که ما دوست داریم رخ نمی‌دهد. به نظرم بازی خوبی انجام دادیم ولی خب تیم حریف با تجربه تر بود و البته خوش شانس تر.

 

* کوچکترین حمایتی از ما نشد

تیم ذوب آهن اگر به موفقیتی در آن مقطع رسید حاصل یک کار جمعی بود. از مدیر کارخانه بگیر تا هیات مدیره و مدیرعامل و تیم مدیریت و کادرفنی و تدارکات و... تا تک تک بازیکنان همدل و به دنبال موفقیت مجموعه بودند و همین شد که یک تیم خوب و موفق تشکیل دادیم ولی در آن مقطع حمایتی از ما به عنوان نماینده ایران در آسیا نشد. ما الهلال عربستان را شکست دادیم و از فدارسیون خواستیم یک روز بازی ما را عقب بیاندازد چرا که به حج مشرف شده بودیم ولی در همین حد هم با ما همکاری نکردند و به محض اینکه به ایران برگشتیم فردایش در لیگ بازی کردیم.

 

* به الهلالی ها کشتی کروز پاداش می‌دادند

ما در آن شرایط به شکلی مقابل الهلال قرار گرفتیم که عربستانی ها برای بازیکنان در صورت پیروزی نفری یک کشتی کروز پاداش می‌دادند و خیلی با انگیزه جلوی ما ظاهر شده بودند ولی کل پاداش بچه های ما 300 میلیون تومان بود که بین کل تیم تقسیم شد. وقتی دو فینال آسیایی اخیر پرسپولیس را دیدم که فدراسیون و وزارت ورزش همه جور کمکی به موفقیت این تیم داشتند خوشحال شدم چون مشخص بود از گذشته درس گرفتند و دیگر آن کارها را تکرار نکردند.

 

* در ذوب آهن کسی نمی خواهد این تیم موفق شود

اگر مجموعه امروز ذوب آهن موفق نیست و آن اقتدار سابق را ندارد چون کسی در این مجموعه به دنبال موفقیت این تیم و در کورس قهرمانی بودنش نیست. از رأس مجموعه بگیر تا پایین کسی قصد ندارد ذوب آهن موفق باشد چرا که برایشان هزینه بردار است. در این مدت اگر موفقیت مقطعی هم بوده مثل زمان امیر قلعه نویی که نایب قهرمان شدند بعدش او از تیم رفت و چندین بازیکن هم همراهش به سپاهان رفتند، فصل بعدش و فصل های بعدش هم به همین ترتیب ستاره های این تیم جدا شدند. مظاهری، محمدرضا حسینی، اسماعیلی فر، پهلوان، مهدی پور و... اینها همه می توانستند یک تیم خوب تشکیل دهند ولی به محض اینکه کمی درخشیدند جدا شدند.

 

* وقت ایراد گرفتن از کی روش و تیم ملی نیست

من در مورد فهرست تیم ملی نظری ندارم. هر کسی می تواند نظر خودش را بدهد و انتقاد کند که چرا این بود و آن یکی نبود ولی فهرست تیم ملی در اختیار سرمربی است و او حق دارد هرکه را می‌خواهد بر اساس تفکراتش دعوت کند. اگر بازی ها تمام شد می‌شود تحلیل کرد که کجای کار درست بود یا اشتباه ولی اینکه الان بخواهیم ایراد بگیریم کار درستی نیست و باید از تیم حمایت کنیم تا به امید خدا موفق شوند و با نتایج خوب و دست پر به ایران برگردند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز