خبرگزاری کار ایران

آنهایی که از سفر به قطر جا ماندند؛

منتخب جا مانده های فهرست کی‌روش

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۷۹۱۹

بازیکنان شاخص زیادی شایسته حضور در تیم ملی بودند که به دلیل مصدومیت یا سلیقه سرمربی از حضور در جام جهانی منع شدند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، فهرست 25 نفره تیم ملی برای حضور در جام جهانی 2022 قطر اعلام شد و طی آن نفرات مد نظر کارلوس کی‌روش برای حضور در این رویداد مهم فوتبالی مشخص شدند.

در این میان برخی از بازیکنان با توجه به شرایطشان شانس حضور در این مسابقات را داشتند ولی یا به دلیل مصدومیت یا بر حسب سلیقه کی‌روش پشت خط ماندند که تیمی منتخب از این نفرات تشکیل دادیم:

 

دروازه‌بان: محمدرضا اخباری (تراکتور)

انتخاب گلرهای فهرست تیم ملی در جام جهانی برای کی‌روش کار سختی بود و به همین دلیل به جای 3 گلر، از 4 گلر در فهرست خود استفاده کرد و از بین نفرات حاضر در اردو فقط اخباری بود که خط خورد. گلر با تجربه تراکتور فصل خوبی با تیمش پشت سر گذاشت و انگیزه و امید زیادی برای همراهی تیم ملی در قطر داشت ولی پشت خط چهار نفر دیگری که بیشتر مد نظر کی‌روش بودند قرار گرفت.

 

مدافع میانی: عارف غلامی (استقلال)

مدافع میانی استقلال هم فصل خوبی داشته و از بین چند مدافع نزدیک به تیم ملی یکی از نفرات سرآمد محسوب می‌شود. او در دوره اسکوچیچ چند باری به اردوی تیم ملی فراخوانده شد ولی جایی در تفکرات تاکتیکی کی‌روش ندارد.

 

مدافع میانی: سامان فلاح (پیکان)

مدافع جوان پیکان و پدیده لیگ برتر فوتبال ایران هم از اعضای حاضر در اردوی تیم ملی بود که در دقیقه 90 خط خورد و پشت فهرست تیم ملی برای سفر به قطر ماند. فلاح در پنجره تابستانی مورد توجه تیم‌های زیادی بود و شرایط فنی و سنی خیلی خوبی دارد و حضورش در جام جهانی می‌توانست تجربه خوبی برایش باشد.

 

مدافع راست: دانیال اسماعیلی‌فر (پرسپولیس)

وقتی اسماعیلی‌فر تصمیم گرفت از سپاهان به پرسپولیس برود یکی از دلایل این تصمیمش را شانس بیشتر برای حضور در تیم ملی عنوان کرد ولی کی‌روش کلاً در دوران حضورش در ایران نشان داده اعتقاد چندانی به بازی اسماعیلی‌فر ندارد. صادق محرمی و رامین رضاییان انتخاب‌های کی‌روش برای دفاع راست بودند و اسماعیلی فر، حردانی و شیری نفرات شاخصی بودند که پشت خط ماندند.

 

مدافع چپ: امید نورافکن (سپاهان)

غیرمنتظره‌ترین گزینه‌ای که از فهرست کی‌روش خط خورد نورافکن بود. بازیکن با کیفیتی که شرایط سنی خوبی هم دارد و ESPN از او به عنوان پدیده ایران در مسابقات جام جهانی یاد کرد ولی در نهایت یکی از افرادی بود که کی‌روش تصمیم گرفت او را با خود به قطر نبرد. ابوالفضل جلالی و میلاد محمدی گزینه‌های دفاع چپ کی‌روش بودند.

 

هافبک دفاعی: امید ابراهیمی (الوکره)

بدشانس‌ترین بازیکن تیم ملی ایران بود که در آخرین دیدار تدارکاتی پیش از اعزام به قطر درگیر مصدومیت شدیدی شد که باعث شد نتواند در جام جهانی حضور داشته باشد. امید ابراهیمی از مهره‌های کلیدی و اصلی کی‌روش بود و سرمربی پرتغالی بابت مصدومیت او ابراز ناراحتی شدیدی داشت.

 

هافبک دفاعی: میلاد سرلک (پرسپولیس)

با وجود مصدومیت امید ابراهیمی بازم شانس به سرلک برای باقی ماندن در فهرست کی‌روش رو نکرد و یکی از 4 بازیکن خط خورده در روز پایانی بود و باید به اردو و تمرینات پرسپولیس برگردد. با توجه به اینکه علی کریمی هم شرایط آمادگی قابل اطمینانی ندارد ولی بازهم کی‌روش تصمیم گرفت سرلک همراه تیم ملی نباشد.

 

هافبک هجومی: اللهیار صیادمنش (هال سیتی)

هافبک - مهاجم ایرانی هال سیتی چند وقتی است که درگیر مصدومیت است و از قبل مشخص بود جام جهانی را از دست داده است ولی حضور در قطر می‌توانست فرصت خوبی برای او باشد و در پیشرفت فوتبالش موثر باشد ولی او هم یکی از بدشانس‌های جا مانده از جام جهانی است.

 

هافبک هجومی: محمد محبی (استقلال)

از لیگ پرتغال به ایران برگشت تا بیشتر به او بازی برسد و با درخشش خودش بتواند شانس حضور در جام جهانی را پیدا کند ولی با وجود اینکه ستاره استقلال و به عقیده خیلی‌ها بهترین بازیکن لیگ برتر در 11 بازی گذشته از فصل بوده است ولی کی‌روش اعتقادی به دعوت و استفاده از او نداشت و وی در اردو هم دعوت نشد.

 

مهاجم: علی علیپور (ژیل ویسنته)

علیپور هم جزو بازیکنانی بود که پشت ترافیک خط حمله تیم ملی و ستاره‌های سرشناسش ماند. علیپور در زمان حضور در پرسپولیس هم کار سختی برای دعوت به تیم ملی داشت و در اردوهای کمی به او فرصت بازی داده می‌شد و در حال حاضر هم کمتر کسی انتظار دعوت او را داشت.

 

مهاجم: شهاب زاهدی (پوشکاش مجارستان)

او هم وضعیتی مشابه علیپور دارد و علیرغم عملکرد خوبی که در لیگ مجارستان در هفته‌های اخیر از خودش به نمایش گذاشت و حضور در آخرین اردوی تیم ملی با هدایت اسکوچیچ هم شانس او را برای پیوستن به تیم ملی بیشتر نکرد و از فهرست جام جهانی جا ماند.

منتخب جا مانده های فهرست کی‌روش

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز