خبرگزاری کار ایران

در دیدار بروجردی با سفیر ایتالیا مطرح شد؛

گسترش همکاری‌های کتابخانه‌ای ایران و ایتالیا

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۵۵۹

مایورو کونچاتوری، سفیر ایتالیا در تهران و آلبرتو ملانی، رییس بنیاد مذهبی بولونیا ضمن دیدار از سازمان اسناد و کتابخانه ملی ، با اشرف بروجردی، رییس این سازمان گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایلنا، مایورو کونچاتوری (سفیر ایتالیا در تهران) و آلبرتو ملانی (رییس بنیاد مذهبی بولونیا) ضمن دیدار از  سازمان اسناد و کتابخانه ملی ، با اشرف بروجردی، رییس این سازمان گفت‌وگو کردند.

اشرف بروجردی در این نشست ضمن ابراز امیدواری برای تعامل بیشتر بین کتابخانه ‌های ایران و ایتالیا اظهار کرد: موضوع تخصصی­ کردن کتابخانه­‌ها ایده جالبی است که برخی کشورها می‌توانند آن را از ایتالیا الگو بگیرند.

وی افزود: سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران پایگاهی برای صاحبان اندیشه است تا دیدگاه‌ها و نظریات جدید خود را به بحث و تبادل نظر بگذارند.

مشاور رییس‌جمهوری افزود: کتابخانه ملی در دو حوزه پژوهش‌های اسلام‌شناسی و ایران‌شناسی مطالعات و اقدامات تخصصی انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: مناسب است بین کشورهایی که دغدغه شناخت بیشتر از جهان هستی و ادیان دارند کمیته تخصصی در حوزه کتاب و منابع پژوهشی شکل بگیرد.

بروجردی تاکید کرد: باب کتابخانه ملی برای همه کسانی که دغدغه دین و مذهب دارند مفتوح است.

کتابخانه ملی فارغ از خطوط سیاسی در اختیار همه اندیشمندان است

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی تاکید کرد تا تفاهم‌نامه‌ای که پیرو مذاکرات سال ۱۹۹۳ در سال ۱۹۹۶ میلادی بین کتابخانه ملی و نمایندگان کتابخانه‌های ایتالیا به امضا رسید اجرایی شود.

وی تصریح کرد: ما می‌توانیم ضمن حفظ ارزش‌های دینی خود و با شناخت بیشتر از ادیان یکدیگر ، تعاملات فرهنگی خوبی برقرار کنیم.

بروجردی عنوان کرد: سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، می‌تواند در زمینه منابع دیجیتالی نسخ خطی و تبادل کتاب‌هایی در حوزه دین‌پژوهی و اسلام‌شناسی با کتابخانه پالرمو همکاری داشته باشد.

وی یادآورد شد: اتاق‌هایی حاوی کتب موثر برای شناخت بیشتر فرهنگ کشورها در این سازمان وجود دارد که با همکاری فی‌مابین می‌تواند در آینده اتاقی برای منابع فرهنگی ایتالیا نیز دایر شود.

ملانی: خواهان توسعه همکاری با سازمان اسناد و کتابخانه ملی هستیم

رییس بنیاد مذهبی بولونیا در این نشست گفت: در ایتالیا کتابخانه‌های دانشگاهی و تخصصی بسیاری وجود دارد.

 آلبرتو ملانی افزود: کتابخانه ما در بولونیا یکی از تخصصی‌ترین کتابخانه‌های جهان است که به صورت تخصصی به دین مسیحیت می‌پردازد.

وی افزود: در حال حاضر قصد بازگشایی یک کتابخانه تخصصی در پالرمو را داریم که طبق برنامه این کتابخانه فقط به تاریخ و مذاهب اسلامی خواهد پرداخت.

ملانی ادامه داد: در راستای تهیه منابع برای این کتابخانه به کشورهای مختلف سفر کرده و بدون تمایز کتاب‌های اسلامی از مذاهب مختلف را به زبان اصلی جمع آوری می‌کنیم تا از این طریق محققان بتوانند بر روی این منابع تحقیق و پژوهش کنند.

او ضمن تمجید از منابع و امکانات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران درخواست کرد تا در زمینه تبادل کتاب‌هایی با موضوع اسلام و مسیحیت، منابع دیجیتال و آموزش‌هایی برای کتابداران همکاری بین دو مجموعه صورت گیرد.

رییس کتابخانه پالرمو ایتالیا با نزدیک توصیف کردن خواسته‌ها و تاکید روی اشتراکات موجود، خواهان توسعه همکاری ها در آینده شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز