خبرگزاری کار ایران

هادی مقدم دوست:

«عطرآلود» یک لبخند محزون است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۹۴۱

هادی مقدم دوست با اشاره به اینکه آخرین ساخته او تلفیقی از شیرینی‌ و تلخی در میانه‌های امیدواری و ناامیدی است، فیلم «عطرآلود» را «لبخندی محزون» توصیف کرد.

هادی مقدم دوست، کارگردان فیلم سینمایی «عطرآلود» در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به مضمون این فیلم گفت: تلخی و شیرینی، امید و ناامیدی و سختی و آسانی در زندگی غالب انسان‌ها به صورت همزمان وجود دارد و این ویژگی‌ها با یکدیگر ترکیب می‌شوند و زیست ما را شکل می‌دهند. بر همین اساس داستان فیلم «عطرآلود» نیز چنین ویژگی هایی دارد و به یک لبخند محزون بدل شده است.

مقدم دوست تأکید کرد: همه ما در لحظاتی تجربه لبخند محزون را داشته‌ایم. لبخند محزون یک عمل تناقض آمیز نیست که داستان را با مشکل مواجه کند. 

کارگردان «عطرآلود» ادامه داد: تلفیق و نمایش احساسات متفاوت در یک اثر سینمایی کاری سخت و پر پیچ و خم است که در روایت ما به خوبی شکل گرفته است و قصه از این طریق توانسته برای مخاطب جلوه‌ای حقیقی پیدا کند. مشخصا نمایش همزمان ناراحتی و شادی یک تناقض نیست بلکه نشان دادن واقعیت‌های زندگی به مخاطبان است.

مقدم دوست در ادامه خاطرنشان کرد: ما در آثار فاخر جهان و در آثار کلاسیک قرن پیش نیز این ویژگی را شاهد بوده‌ایم و این آثار شناخته شده از طریق همین شکل از روایت در ذهن باقی مانده‌اند. چارلی چاپلین نیز در ابتدای اثر خود نوشته بود که این فیلم برای خنده و گریه است و مخاطب را از این طریق به سمت تأمل در روایت سوق داده است.

وی افزود: ترکیب لحن‌های مختلف در فیلم هم چالشی در عرصه سینما به حساب می‌آید و هم واقعیت زندگی ماست. این ویژگی‌ها جدایی ناپذیر هستند و به نظر من داستانی می تواند باورپذیر و منطقی باشد که تمامی لحظات شادی و غم را بتواند در کنار یکدیگر قرار دهد.

کارگردان «عطرآلود» در پاسخ به این که تدوین فیلم با توجه به ضعف‌هایی که دارد، آیا دستخوش تغییر می‌شود، گفت: من تایید نمی‌کنم که تدوین این فیلم کاملا بی‌نقص است و از سوی دیگر هنوز به این نتیجه نرسیده‌ام که تدوین فیلم به اصلاح نیاز دارد و باید بازخوردها در خصوص فیلم را مشاهده کرد. در صورتی که این جمع بندی وجود داشته باشد که فیلم در تدوین نیاز به اصلاح دارد قطعا این اتفاق برای اکران عمومی رخ خواهد داد و با نسخه‌ای متفاوت روی پرده ظاهر خواهیم شد.

او افزود: ریتم و تمپوی فیلم از  موارد مورد بحث در فیلم است و من مخالفتی با نظر رسانه‌ها در خصوص ریتم و تمپوی این اثر ندارم و در صورتی که جمع بندی این باشد که ریتم و تمپوی فیلم به کل اثر ضربه وارد کرده است، اصلاحاتی در آن انجام می شود. البته باید بگویم نپذیرفتن این انتقاد از سوی من به معنای مخالفت با آن نیست.

مقدم دوست در پایان تصریح کرد: جنبه‌های مختلف فیلم و سینما برای ما اهمیت دارد و این گونه نیست که صرفا روایتگر یک قصه باشیم بلکه تلاش می‌کنیم تا داستان به بهترین شکل ممکن در مقابل دیدگان مخاطب قرار گیرد.

خبرنگار: رضا پورحسین

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز