خبرگزاری کار ایران

پمپئو:

همچنان منتظر تماس ایران هستیم

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۱۲۰

وزیر امور خارجه آمریکا در تازه‌ترین اظهارات خود گفت که دولت کشورش منتظر دریافت تماس از سوی مقام‌های ایرانی است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «مایک پمپئو» پیش از سفر به عربستان سعودی و امارات متحده عربی در مورد سرنگونی پهپاد آمریکایی مدعی شد: شواهدی که ایرانی‌ها ارائه می‌کنند نامعتبر است و پهپاد ما در حریم آب‌های بین‌المللی بوده‌ است.  

وزیر خارجه آمریکا درباره سفر به عربستان و امارات متحده عربی گفت: در این دو سفر درباره موضوع ایران و اطمینان دادن به متحدان راهبردی در این خصوص که چگونه می‌توانیم یک ائتلاف جهانی تشکیل دهیم، صحبت خواهیم کرد.

پمپئو در ادامه مدعی شد: فشار حداکثری بر ایران از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ آغاز شده است و  روز دوشنبه، مجموعه‌ای از تحریم‌های جدید اعمال خواهد شد تا جهان اطمینان یابد که ما همچنان تلاش می‌کنیم تا جلوی منابعی که ایران برای تهدید آمریکایی‌ها و منافع آن در سراسر جهان نیاز دارد، گرفته شود.

وی در ادامه درباره تماس با ایران گفت: همانگونه که رئیس‌جمهور و معاون اول مطرح کردند ما آماده مذاکره بدون هیچ پیش شرطی هستیم. آنها دقیقاً می‌دانند چگونه ما را پیدا کنند و اطمینان دارم زمانی که آنها آماده باشند تا با ما ارتباط برقرار کنند، می‌توانیم مکالمات را شروع کنیم. ما منتظر تماس آن‌ها هستیم و رئیس‌جمهوری بارها اعلام کرده است ما خواستار  آینده روشن‌ برای مردم ایران هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز