خبرگزاری کار ایران

برای ورود دوباره به ورزش اعلام آمادگی کردم اما جوابی نیامد

یزدانی‌خرم: خوشحالم که والیبال ایران به شکوفایی رسید/ مجلس جدید برای ورزش کشور تصمیمات جدید می‌گیرد

یزدانی خرم می‌گوید برای علاقه‌مند کردن مردم ایران به والیبال همه مطالعات و برنامه‌های علمی را بررسی کردیم.

محمدرضا یزدانی خرم، رییس سابق فدراسیون والیبال در خصوص پایه‌سازی‌هایی که در این فدراسیون والیبال انجام شد، تا اینکه امروز والیبال ایران جزو قدرت‌های جهان محسوب شود می‌گوید: یکی از مسائلی که مطرح بود می‌گفتند ایران نمی‌تواند در ورزش‌های تیمی موفق باشد. ولی زمانی که من به عنوان رییس فدراسیون والیبال منصوب شدم با کادر مدیریتی تصمیم گرفتیم تا با مطالعات دقیق این رشته را به شکوفایی برسانم و پس از ما هم آقای داورزنی به این سمت رسید که خوشبختانه همان روند را ادامه داد و امروز ما شاهد شکوفایی بذرهایی هستیم که در زمین والیبال کاشته بودیم.

او ادامه می‌دهد: با کمک‌گیری از مربیان روسی و به خصوص ایوان یوگاینکوفیس ساخت‌وساز را از تیم‌های پایه آغاز کردیم و با برگزاری تست‌های استعدادیابی بازیکنان قد بلند را در قالب تیم نوجوانان جمع کردیم و در ادامه با برگزاری مسابقات متعددی که با تیم‌های پایه روسیه داشتیم. رفته رفته آن بازیکنان نوجوانان به تیم‌های جوانان و بزرگسالان تزریق شدند. با توجه به اینکه  همان استعدادیابی در تیم‌های پایه ادامه داشت. بعد از استعدادیابی ما از اردوهای کشورهای اروپایی مخصوصا ایتالیا الگو برداری کردیم و همه امکانات اردوهای تیم ملی را از تغذیه گرفته تا پوشاک و خوابگاه به روز کردیم تا بازیکنان ما چیزی از آنها کم نداشته باشند.

یزدانی خرم خاطرنشان می‌کند: با برگزاری مسابقات مختلف و کسب میزبانی‌های با کیفیت، مردم کشور را به ورزش والیبال علاقه‌مند کردیم تا برای شرکت دادند فرزندان خود در باشگاه‌های والیبال اشتیاق داشته باشند. به هر صورت هرکاری را که برای علاقه‌مند شدن مردم به والیبال بود را به صورت علمی و با الگوبرداری صحیح انجام دادیم.

رییس سابق فدراسیون والیبال در خصوص نحوه مدیریت ورزشی ادامه می‌دهد: ما در فدراسیون والیبال سعی کردیم با درآمد‌زایی به بودجه‌ای که از سازمان تربیت بدنی دریافت می‌کردیم متکی نباشیم. زیرا بودجه‌ای که برای برنامه‌های فدراسیون‌ها پرداخت می‌شود تنها کفاف 10٪ از برنامه ریزی‌ها را می‌دهد. مسئولان ورزش به ویژه وزیر ورزش کنونی و معاونین او باید راه حل مناسبی برای رفع مشکلات بودجه‌ای پیدا کنند. ما در خصوص پرداخت پاداش به قهرمانان هم مشکلات زیادی داریم و آنطور که باید از آنها تقدیر نمی‌شود. دولت و شخص رییس جمهور باید بودجه مخصوصی را برای این کار در نظر بگیرند. اگر بخواهیم مقایسه‌ای داشته باشیم باید به رییس جمهور روسیه اشاره کنم. پوتین برای هر قهرمان اول المپیک یک میلیون دلار جایزه در نظر گرفته است ولی ما چه کرده‌ایم؟

محمدرضا یزدانی خرم در خصوص این سوال که آیا علاقه‌ای برای بازگشت به سطح اول ورزش کشور را دارد، می‌گوید: باتوجه به اینکه ورزش کشور برای امثال من هزینه کرده است تا در ورزش ایران مدیریت کنیم جزو وظایف خود می‌دانم که به ورزش کمک کنم. برای مدیریت در فدراسیون‌ها اعلام آمادگی کرده‌ام و گفتم در هرجا که نیاز است ورود می‌کنم ولی جوابی نیامد. باید منتظر بمانیم تا اینکه مجلس دهم برای ورزش کشور تصمیمات جدیدی بگیرد  و آن وقت هرجا که نیاز بود انجام وظیفه خواهم کرد.

 

 

کد خبر : ۳۷۸۱۹۱