خبرگزاری کار ایران

علت سرد نکردن یخچال ال جی

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۳۱۷

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای بسیاری از کاربران رخ دهد، علت سرد نکردن یخچال ال جی می باشد. این مشکل به آن معناست که یخچال به طور عادی کار می کند اما به دلیل بروز مشکل نمی تواند دمای داخلی کابین را پایین بیاورد و آن را خنک کند. این مسئله موجب خراب و فاسد شدن مواد غذایی در مدت کوتاهی می شود. دلیل های مختلفی را می توان در زمینه بروز مشکل سرما نداشتن یخچال ال جی مطرح نمود که هریک از آنها باید به دقت عیب یابی شوند. این مقاله برای افرادی که با این مشکل سرد نشدن یخچال ال جی خود مواجه شده اند، می تواند بسیار کاربردی باشد.

حتما بخوانید: یخچال ال جی با آی پی امداد

فهرست

  • آشنایی با رایج ترین علل سرد نکردن یخچال ال جی
  • پر بودن بیش از حد محفظه دلیل سرد نشدن یخچال الجی
  • وجود مانع گردش هوا از علل عدم سرماسازی یخچال ال جی
  • مشکل در تنظیم درجه دما و عدم سرماسازی یخچال الجی
  • کثیفی شدن کویل کندانسور دلیل سرما نداشتن یخچال الجی
  • خرابی لاستیک درب و بروز مشکل سرد نکردن یخچال ال جی
  • خرابی موتور فن کندانسور و اواپراتور از دلایل سرد نکردن یخچال ال جی
  • تاثیر معیوب بودن فن کمپرسور در سرد نشدن یخچال ال جی
  • نتیجه گیری از علت سرد نکردن یخچال ال جی

چرا یخچال ال جی سرد نمی شود؟

 

به طور کلی دلایل مختلفی می تواند علت سرد نکردن یخچال الجی باشد که پیش از کمک گرفتن از متخصصین در این زمینه می توانید با این دلایل آشنایی کاملی پیدا کنید. در صورتی که خودتان قادر به رفع مشکل نبودید، باید حتما از یک فرد متخصص کمک بگیرید. در ادامه دلایل اصلی عدم سرماسازی یخچال ال جی آورده شده است.

حتما بخوانید: لباسشویی ال جی با آی پی امداد

پر بودن بیش از حد محفظه علت سرد نشدن یخچال الجی

در برخی مواقع ممکن است افراد بیشتر از حد توان یخچال درون محفظه ها و طبقات آن مواد غذایی نگهداری نمایند. این مسئله موجب می شود تا یخچال نتواند سرمای لازم را درون محفظه های خود به گردش دربیاورد. زمانی که مواد غذایی بر روی یکدیگر قرار بگیرند و فضای لازم برای گردش هوا وجود نداشته باشد، به کمپرسور فشار زیادی وارد شده و در نتیجه یخچال به اندازه کافی خنک نخواهد شد. همواره سعی کنید برای جلوگیری از بروز مشکل سرد نکردن یخچال ال جی خود مواد غذایی را به اندازه درون یخچال قرار داده و آن را بیش از حد پر نکنید.

وجود مانع گردش هوا از دلایل سرد نکردن یخچال ال جی

از دیگر دلایلی که می تواند موجب عدم سرماسازی یخچال ال جی شود، وجود هرگونه مانع در مسیر گردش هوای یخچال است. به طور معمول دریچه و فن هایی در بخش داخلی یخچال الجی تعبیه شده است که وظیفه دارد گردش های درون یخچال را به جریان بیندازد. چنانچه مانعی بر سر راه این فن ها و دریچه ها وجود داشته باشد، یخچال عملکرد درستی نداشته و در نتیجه خنک نخواهد شد. از این رو بهتر است بررسی کنید که مسیر این فن ها باز باشد.

حتما بخوانید: ظرفشویی ال جی با آی پی امداد

مشکل در تنظیم درجه دما از علل عدم سرماسازی یخچال ال جی

هنگامی که شما هریک از مدل های یخچال فریزرهای الجی را خریداری کرده و آن را روشن می کنید، باید حداقل مدت یک روز به یخچال خود اجازه دهید که به دمای مناسب دست پیدا کند. به طور کلی بهترین دما برای یخچال بین دو الی پنج درجه سانتی گراد است. البته این دما می تواند در فصل زمستان و تابستان کاملا متغیر باشد. در صورتی که مشکل سرد نشدن یخچال الجی به دلیل بروز مشکل در درجه دمای یخچال باشد، می توانید با تغییر آن مشکل را رفع کنید.

علت سرد نکردن یخچال ال جی

کثیف شدن کویل کندانسور دلیل سرما نداشتن یخچال الجی

کندانسور که به آن رادیاتور خنک کننده گاز یخچال نیز گفته می شود، وظیفه خنک سازی یخچال از طریق انتقال گاز سرد به یخچال و خروج هوای گرم را برعهده دارد. هنگامی که این کویل ها به مرور کثیف شوند و روی آنها گرد و غبار زیادی بنشیند، یخچال به درستی سرد نخواهد شد. بهتر است هر سال یک الی دو بار کندانسور را تمیز کنید تا یخچالتان بهترین بازده را داشته باشد.

خرابی لاستیک درب و بروز مشکل سرد نکردن یخچال ال جی

در صورتی که لاستیک درب یخچال الجی دچار آسیب دیدگی شده باشد و درب یخچال نتواند به طور کامل بسته شود، یخچال قادر به نگه داشتن هوای سرد درون خود نخواهد بود و هوای گرم درون دستگاه به گردش در خواهد آمد. این مسئله به مرور می تواند منجر به بروز مشکلات جدی در یخچال شود و یکی از اصلی ترین عوامل موثر در مشکل سرد نشدن یخچال ال جی خواهد بود.

علت سرد نکردن یخچال ال جی

خرابی موتور فن کندانسور و اواپراتور و عدم سرماسازی یخچال الجی

یکی دیگر از دلایل خنک نکردن یخچال ال جی می تواند مربوط به خرابی موتور و فن کندانسور و اواپراتور یخچال باشد. چنانچه این قطعات کارکرد درستی نداشته باشند و یا دچار نقص فنی شده باشند، می توانند موجب گرم شدن فضای داخلی یخچال شده و مواد غذایی را فاسد نمایند. چنانچه پس از بررسی متوجه شدید که ایراد دستگاه مربوط ب این بخش ها می باشد، باید هرچه سریع تر اقدام به عیب یابی و تعویض آنها نمایید. در این زمینه بهتر است حتما از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

تاثیر معیوب بودن فن کمپرسور در سرد نشدن یخچال ال جی

فن یخچال نیز مانند سایر قطعات داخلی این دستگاه ممکن است پس از گذشت زمان با ایراداتی نظیر فرسایش یا خرابی مواجه شود. همین دلایل می تواند منجر به سرد نکردن یخچال ال جی شود. یخچال ها معمولا از چندین فن مخصوص برخوردار هستند که می توان از جمله آنها به فن کندانسور، فن اوپراتور و فن کمپرسور اشاره نمود. هرگاه هریک از این فن ها به درستی کار نکنند، یخچال گرم خواهد شد.

علت سرد نکردن یخچال ال جی

نتیجه گیری از علت سرد نکردن یخچال ال جی

در ایین مقاله به علت سرد نکردن یخچال الجی و گرم بودن داخل آن پرداختیم. به طور کلی دلایل سرد نشدن یخچال مربوط به برند خاصی نیست و ممکن است برای بسیاری از برندهای ایرانی و خارجی رخ دهد. همچنین از آنجایی که یخچال فریزر یک دستگاه بسیار حساس است، اگر پس از مطالعه این مقاله نیز قادر به رفع عیب یخچال خود نبودید، می توانید از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز