خبرگزاری کار ایران

رای سازمان ملل به نفع سوریه در موضوع بلندی های جولان اشغالی

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۴۳۵۵

مجمع عمومی سازمان ملل مجددا به نفع سوریه برای خروج کامل رژیم اشغالگر اسرائیل از جولان اشغالی رای داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری سانا، مجمع عمومی سازمان ملل متحد مجددا قطعنامه‌ای را که توسط اکثریت کشورهای عضو برای خروج  کامل رژیم اشغالگر اسرائیل از بلندی های جولان اشغالی تصویب شده و خواستار اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت بود، تمدید کرد. 

۹۲ کشور به قطعنامه با عنوان «جولان سوریه» رای مثبت دادند، رژیم اشغالگر و ۸ کشور دیگر با این موضوع مخالفت و ۶۵ کشور از دادن رای خودداری کردند.

این قطعنامه تصریح می کند که تصمیم رژیم صهیونیستی در ۱۴ دسامبر ۱۹۸۱ برای تحمیل قوانین خود بر جولان اشغالی سوریه باطل و بی اعتبار است و به هیچ وجه مشروعیت ندارد، چنانکه شورای امنیت در قطعنامه شماره ۴۹۷ سال ۱۹۸۱ تأکید کرده است. 

 این قطعنامه همچنین از رژیم اسرائیل می خواهد در راستای اجرای قطعنامه های شورای امنیت، چنین تصمیمی را لغو و از جولان اشغالی سوریه تا خط ۴ ژوئن ۱۹۶۷ به طور کامل عقب نشینی کند.

«الحکم دندی»، معاون نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت: رای مثبت اکثریت کشورهای عضو به پیش نویس قطعنامه با عنوان جولان سوریه و همچنین در راستای تصمیمات مربوط به فلسطین تعهد این کشورها به اصول حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل به ویژه اصل اساسی عدم پذیرش تصرف سرزمین ها با توسل به زور را نشان می دهد. 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز