خبرگزاری کار ایران

بایدن در سخنرانی سالانه «وضعیت کشور»:

در برابر روسیه ائتلاف جهانی ایجاد کردیم/ در صورت تهدید حاکمیت آمریکا، با چین مقابله می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۵۷۳۱

رئیس‌جمهوری آمریکا شامگاه سه‌شنبه به وقت محلی سخنرانی سالانه‌ معروف به «وضعیت کشور» را در مجلس نمایندگان ایراد کرد.

به گزارش ایلنا، «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا شامگاه سه‌شنبه به وقت محلی سخنرانی سالانه‌ معروف به «وضعیت کشور» را در مجلس نمایندگان ایراد کرد.

بایدن در جریان این سخنرانی گفت: «امروز، ما در قوی‌ترین موقعیت در دهه‌های اخیر برای رقابت با چین یا هر طرف دیگری در جهان قرار داریم. من متعهد هستم جایی که بتوانیم منافع آمریکا را پیش ببریم و به پیشرفت جهان کمک کنیم، با چین کار کنم؛ اما اشتباه نکنید، همانطور که هفته گذشته روشن کردیم، اگر چین حاکمیت ما را تهدید کند، برای محافظت از کشورمان اقدام خواهیم کرد و این کار را انجام دادیم». 

وی افزود پیش از روی کار آمدن دولت فعلی آمریکا چین در حال افزایش قدرت و آمریکا در حال نابودی بود ولی اکنون شرایط تغییر کرده است. 

رئیس‌جمهوری آمریکا افزود که به همتای چینی خود گفته است که کشورش به دنبال رقابت است و نه درگیری

بایدن همچنین در آستانه یک سالگی حمله روسیه به اوکراین، بر حمایت کشورش از کی‌یف تأکید کرد. 

رئیس‌جمهوری آمریکا با اعلام این‌که حمله مرگبار روسیه، یادآور تصاویر نابودی و ویرانی اروپا در جریان جنگ جهانی دوم بود، مدعی شد: «ما با هم کاری را انجام دادیم که آمریکا همیشه به بهترین شکل ممکن انجام می دهد. ما رهبری کردیم. ما ناتو را متحد کردیم. ما یک ائتلاف جهانی ساختیم. ما در برابر تجاوزات پوتین ایستادیم. ما در کنار مردم اوکراین ایستادیم. امشب بار دیگر سفیر اوکراین در ایالات متحده به ما ملحق شد. او نه تنها نماینده کشورش بلکه نماینده شجاعت مردمش است».

بایدن همچنین مدعی شد که اقتصاد آمریکا بهترین شرایط را در میان تمام کشورهای جهان دارد.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین گفت که دولت وی از سال ۲۰۲۱ تاکنون۸۰۰ هزار شغل تولیدی ایجاد کرد که سریع‌ترین رشد در ۴۰ سال گذشته در آمریکا است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز