خبرگزاری کار ایران

لوله کاروگیت چیست؟

asdasd
کد خبر : ۶۷۹۷۶۴

صرفه جویی در هزینه های نصب و راه اندازی خطوط لوله کشی شهری و روستایی و سرعت در نصب و حمل و نقل، یکی از مهم ترین ویژگی های این لوله های دوجداره است.

به گزارش ایلنا، لوله کاروگیت، لوله هایی هستند که ساختار آن ها با سایر لوله های پلیمری، کمی متفاوت است. دیواره خارجی این لوله ها به شکل حلقوی ساخته شده است تا بتواند در برابر فشارهای ناشی از محیط، مقاومت خود را حفظ کند

لوله کاروگیت چیست؟

لوله کاروگیت، نوعی لوله پلی اتیلن دوجداره است که از سوی مهندسان مورد استقبال زیادی واقع شده به طوری که استفاده از آن ها در سیستم های لوله کشی، هر روز بیش از پیش در حال گسترش می باشد. این لوله های پلاستیکی درشرایط سخت و دشوار عملیاتی پایپینگ، خواص خود را حفظ می کنند. انواع لوله های کاروگیت در ابعاد و اندازه های مختلف برای کاربرد در شبکه های لوله کشی انتقال آب و فاضلاب، به ویژه روش های دفع ثقلی، کاربرد دارند.

عوامل متعددی وجود دارند که به صورت مستقیم و غیر مستقیم، قیمت لوله کاروگیت را تحت تأثیرخود قرار می دهند؛ قیمت جهانی مواد اولیه پلی اتیلن، قطر و وزن لوله، طول شاخه لوله ها و همچنین نوسانات قیمت مواد نفتی می توانند قیمت این لوله های دوجداره را تحت تأثیر قرار دهند.

آشنایی با ساختار و نحوه تولید لوله کاروگیت

لوله کاروگیت، لوله هایی هستند که ساختار آن ها با سایر لوله های پلیمری، کمی متفاوت است. دیواره خارجی این لوله ها به شکل حلقوی ساخته شده است تا بتواند در برابر فشارهای ناشی از محیط، مقاومت خود را حفظ کند؛ دیواره داخلی این لوله ها معمولاً صاف و یکنواخت هستند؛ این عامل باعث کاهش اصطکاک میان سیال درون لوله و دیواره می شود و امکان رسوب گیری درون لوله عملاً غیرممکن می باشد.

تولید لوله های پلی اتیلن در کارخانه به روش اکستروژن انجام می شود. تمام استانداردهای صنعت از اولین مراحل تولید لوله تا مراحل انبار و ذخیره آنها به طور کامل در کارخانه رعایت می شوند. اکستروژن به فرآیند گفته می شود که مواد اولیه پلی اتیلن (معمولاً گرانول های شفاف پلی اتیلن با گرید PE80) وارد یک محفظه اکسترودر شده و در اثر حرارت زیاد، ذوب می شوند؛ اگر شرایط دمایی در این مرحله در مقادیر متفاوت تنظیم شود، محصولات مختلفی از لوله های دوجداره تولید می شوند که هر یک قابلیت های مخصوص به خود را دارند.

در مرحله بعد، پلی اتیلن مذاب از درون قالب های مخصوص عبور می کند و به شکل لوله در می آید؛ برای اینکه دیواره خارجی لوله کاروگیت به شکل آجدار یا حلقه حلقه شکل گیرد، این مرحله باید تحت شرایط خلاً و قالب های دوار مخصوص انجام شود. پیوسته بودن قالب گیری و تنظیم بودن دما در این مرحله، اهمیت بسیار زیادی دارد.

هنگامی که قالب گیری به اتمام رسید، لوله های داغ از درون محفظه خارجی می شوند؛ در انتهای این خط، نازل های آب قرار دارند و وظیفه آن ها خنک کردن لوله های خروجی از خط تولید است. در نهایت، نمونه هایی از لوله های پلی اتیلن کاروگیت به آزمایشگاه کنترل کیفیت فرستاده می شوند تا آزمون های مربوطه بر روی آن ها اجرا شود.

لوله کاروگیت، قوی و انعطاف پذیر

لوله های کاروگیت که در بازار برای مصارف مختلف به کار می روند، ویژگی های منحصر به فردی دارند که موجب تمایز آن ها از لوله های قدیمی تر شده است. این لوله ها در برابر شرایط محیط ناشی از تغییرات فشار، دما، شیب زمین، انحراف لوله، قوس، ضربه، خمیدگی، سایش، خوردگی شیمیایی، رسوب گرفتگی و اثرات اسیدها و گازهای خورنده بسیار مقاوم هستند.

به واسطه تمام ویژگی های فوق، از این لوله ها در ابعاد مختلف در شبکه های لوله کشی فاضلاب و زهکشی کشاورزی استفاده می شود. یکی دیگر از ویژگی ها لوله پلی اتیلن دوجداره، انعطاف پذیر بودن آن ها است؛ این لوله ها کاربردهای متنوعی دارند و هم در مسیرهای مستقیم و هم در مسیرهای ناهموار و شیب دار، به صورت سطحی و دفنی قابل نصب می باشند.

دوام و طول عمر بالا، مهم ترین مزیت لوله کاروگیت در خطوط لوله کشی

با اطمینان به شما می گوییم، لوله های کاروگیت در خطوط انتقال آب و فاضلاب و سیستم های زهکشی می توانند تا حدود 100 سال عمر کنند. همان طور که در قسمت قبلی نیز ذکر شد، این لوله ها در هر شرایطی می توانند خواص و ویژگی های خود را حفظ کنند. تولید این محصولات، نتایج سال ها تحقیق و بررسی بر روی پلی اتیلن بوده است، در نتیجه این لوله ها مورد تأیید بسیاری از سازمان های استاندارد قرار دارند.

اجرای مقرون به صرفه لوله کشی با لوله کاروگیت

صرفه جویی در هزینه های نصب و راه اندازی خطوط لوله کشی شهری و روستایی و سرعت در نصب و حمل و نقل، یکی از مهم ترین ویژگی های این لوله های دوجداره است. لوله کاروگیت وزن سبک دارند و به همین دلیل انتقال آن ها به محل نصب به راحتی صورت می گیرد. دیواره این لوله ها هرگز زنگ نمی زند و دچار پوسیدگی و خوردگی نخواهد شد به همین دلیل، آن ها می توانند تا مدت های طولانی در خط لوله باقی بمانند و نیازی به تعمیرات یا تعویض نداشته باشند. شرکت کاروگیت پایپبا تکیه بر سال ها تجربه و تخصص، انواع لوله کاروگیت فاضلابی را با قیمت مناسب و کیفیت بالا برای مشتریان فراهم نموده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سفارش و خرید این تجهیزات می توانید با این شرکت تماس حاصل کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز