خبرگزاری کار ایران

روش های پزشکی برای لاغری سریع

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۷۰۰

چاقی یکی از مسائلی است که اغلب افراد با آن دست و پنجه نرم می ‌کنند. شاید از انجام تمرینات سنگین گریزان شده و رژیم ‌های غذایی را هم تا حدی تجربه کرده باشید. اما آیا تا به حال به این فکر افتاده ‌اید که روش ‌های پزشکی می ‌توانند به شما در لاغری سریع کمک کنند؟

بوتاکس معده، اسلیو معده و پلیسه معده اصطلاحاتی هستند که امروزه در جراحی ‌های معده و لاغری به کار می ‌روند. این روش ‌های پزشکی نه تنها به شما کمک می ‌کنند تا وزن اضافی را از بین ببرید، بلکه نیاز به جراحی ‌های بزرگ و دوره‌ های ترکیبی طولانی را کاهش می ‌دهند. به عبارت دیگر، این تکنیک‌ ها به شما امکان می‌ دهند تا به سرعت به هدف لاغری خود نزدیک شوید.

در ادامه این مقاله، با این روش ‌های پزشکی برای لاغری سریع آشنا خواهیم شد و به تفصیل به آنها می پردازیم. بنابراین با ما همراه باشید تا با این روش ‌های جذاب و موثر برای لاغری آشنا شوید.

بوتاکس معده معده چیست؟

بوتاکس معده یکی از روش ‌های کاهش وزن سریع است که از طریق آندوسکوپی و تزریق به برخی از نواحی معده انجام می‌ شود. این عمل به صورت سرپایی انجام می‌ شود و نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد. علاوه بر این، اعصاب و عضلات معده پس از تزریق، برای مدت ۴ تا ۶ ماه منقبض و فلج می ‌شوند، که این باعث کاهش اشتهای فرد می ‌شود.

حداقل میزان کاهش وزن در عمل بوتاکس معده ۵ کیلوگرم است که میزان حداکثر آن تا ۲۰ کیلوگرم می ‌رسد. اما به طور معمول، کاهش وزن در بیمارانی که بوتاکس انجام می دهند  تقریبا ۹ کیلوگرم است.

مزایا و معایب بوتاکس معده

هر عملی، علاوه بر مزایا، دارای عوارض جانبی نیز می ‌باشد که فرد قبل از انجام باید از همه چیز آگاه باشد. از جمله مزایای روش بوتاکس معده می ‌توان به این موارد اشاره نمود:

  • طی مدت زمان کوتاه و به سرعت کاهش وزن را تجربه خواهید کرد.
  • فقط ۲۰ الی ۳۰ دقیقه انجام این عمل سرپایی طول می‌ کشد و شما نیازی به بستری شدن نخواهید داشت.
  • این روش خطرات و عوارض سایر جراحی ‌های چاقی را ندارد.
  • کاهش اشتهای شما بعد از گذشت ۳ روز از انجام عمل شروع می ‌شود.
  • بوتاکس معده از طریق آندوسکوپی و تزریق است و پزشک هیچ برشی روی بدن شما انجام نمی‌ دهد.

همانطور که مزایای یک روش سنجیده می ‌شود، باید به عوارض آن نیز توجه کرد.

از جمله عوارض احتمالی بوتاکس معده که به صورت کوتاه مدت ممکن است با آن مواجه شوید عبارتند از:

  • احساس درد خفیف و تورم در ناحیه شکم
  • حالت تهوع
  • سوء هاضمه
  • نفخ

همچنین بیماران ممکن است با عوارض جانبی طولانی مدت دیگری هم مواجه شوند که تا پایان تاثیر بوتاکس با آن درگیر باشند.

روش های پزشکی برای لاغری سریع

اسلیو معده چیست؟

جراحی اسلیو معده یا گاسترکتومی اسلیو نوعی عمل لاغری برای کاهش وزن است که در طی آن قسمت زیادی از معده برداشته می ‌شود. عمل اسلیو معده نوعی جراحی محدود کننده بشمار می‌ رود که طی آن حدود ۷۵ درصد از حجم معده برداشته می ‌شود. در نتیجه افذاد بعد از خوردن مقدار کمی غذا، احساس سیری می‌ کنند.

همچنین این جراحی باعث می‌ شود که فرد کمتر احساس گرسنگی کند زیرا یک معده‌ کوچک ‌تر، سطح کمتری از هورمون گرلین (که منجر به گرسنگی می ‌شود) را ترشح می‌ کند.

هرچند گاسترکتومی اسلیو، منجر به کاهش وزن چشمگیری می‌ شود، اما با خطرات و عوارض جانبی خاصی هم همراه است. بنابراین، قبل از تصمیم برای انجام این عمل، با متخصص گوارش مشورت کنید. تنها زمانی به عمل اسلیو معده اقدام کنید که سود این عمل برای شما بیشتر از ضررش باشد.

فواید و عوارض عمل اسلیو معده

اسلیو معده و کاهش وزنی که در پی آن دارد، فواید زیادی برای فرد دارد. برخی از این مزایا شامل:

1) موجب کاهش وزن زیاد می ‌شود. کسانی که اسلیو معده می کنند حدود 1 تا 2 سال پس از جراحی، 50 تا 80 درصد از وزن اضافی خود را از دست می ‌دهند.

2) نسبت به بای پس معده، خطر کمتری دارد.

3) ترشح هورمون گرسنگی کمتر و احساس گرسنگی کمتر می شود و فرد فورا احساس سیری می‌ کند و دیرتر احساس گرسنگی می‌ کند.

4) روش ایمن تری است اسلیو معده راه‌حل مناسبی برای بیمارانی است که به علت بیماری و مشکلات مختلفشان قادر به انجام سایر عمل ‌های لاغری نیستند.

5) باعث پیشگیری از برخی بیماری ‌های مزمن می‌ شود. این مشکلات و بیماری ‌ها عبارتند از:

  • بیماری قلبی
  • فشارخون بالا
  • کلسترول بالا
  • آپنه انسدادی خواب
  • دیابت نوع ۲
  • سکته مغزی
  • سرطان
  • ناباروری

مانند هر روش جراحی دیگری، عوارض جانبی اسلیو معده نیز می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. اسلیو معده یک عمل خطرناک است، زیرا بخش بزرگی از یکی از اعضای حیاتی بدن برداشته می ‌شود. علاوه بر این، اسلیو معده یک عمل دائمی است. بنابراین قبل از انجام جراحی، خطرات آن را در نظر بگیرید. عوارض جانبی احتمالی اسلیو معده شامل موارد زیر می شود:

  • خونریزی زیاد
  • عفونت
  • واکنش منفی به بیهوشی
  • لخته‌ خون
  • مشکلات تنفسی
  • نشت از لبه‌ معده و در محل برش

روش های پزشکی برای لاغری سریع

پلیسه معده چیست؟

پلیسه معده یک نوع جراحی لاغری است که جهت کاهش وزن در افراد دارای اضافه وزن انجام می ‌شود. در این جراحی، یک قسمت از معده به سمت داخل آن تا خورده و بخیه می ‌شود. کاهش حجم معده از طریق عمل پلیسه معده می‌ تواند تا ۷۵ درصد موثر باشد. این امر به کاهش اشتها و ایجاد احساس سیری در فرد کمک می ‌کند و به تدریج وزن شخص کاهش می‌ یابد.

برای انجام جراحی پلیسه معده، پزشک جراح از روش لاپاراسکوپی استفاده می‌ کند. از این رو به جای عمل‌ های مانند اسلیو معده، پلیسه معده به عنوان نوعی جراحی کم تهاجمی معرفی می ‌شود. این موضوع باعث کاهش شدت جراحت ناشی از عمل می ‌شود و بهبودی سریع‌ تری برای فرد فراهم می ‌آورد.

البته سرعت بهبود افراد مختلف بسته به شرایط خود ممکن است متغیر باشد. با این حال، بیمار معمولا بین ۷ تا ۱۰ روز می‌ تواند به زندگی و فعالیت ‌های عادی خود بازگردد.

جمع بندی

عمل‌ های لاغری از جمله روش ‌های مختلف برای کاهش وزن و بهبود سلامتی افراد است که در صورت انتخاب صحیح و مطابق با شرایط فرد، می‌ تواند به نتایج مطلوبی منجر شود. این عمل‌ ها شامل بوتاکس معده، جراحی اسلیو معده، عمل پلیسه معده و سایر روش‌ های مشابه می ‌شوند. هرکدام از این روش ‌ها دارای مزایا و عوارض خاص خود هستند که باید قبل از اقدام، با دقت و دانش کافی مورد بررسی قرار گیرند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز