خبرگزاری کار ایران

برچسب اصالت و انواع لیبل وزارت بهداشت

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۱۶۱

در این مقاله، به خرید لیبل اصالت وزارت بهداشت ، تحت عنوان یکی از مهمترین ابزار های شناسایی کیفیت و اصالت محصولات بهداشتی پرداخته شده است.

در سال‌ های اخیر، خرید لیبل وزارت بهداشت به یکی از دغدغه های اصلی تولید کنندگان و وارد کنندگان محصولات مرتبط با حوزه سلامت تبدیل شده است. محصولاتی اعم از آرایشی و بهداشتی، دارویی، پزشکی و همچنین محصولات مرتبط با برخی مواد غذایی خاص، بایستی تاییدیه های ویژه ای برای دریافت برچسب اصالت از وزارت بهداشت داشته باشند. با توجه به این که این محصولات ارتباط تنگاتنگی با سلامت افراد دارند. به طور اجباری باید مجوز های ویژه ‌ای را از نهاد های مربوطه دریافت کنند.

لیبل وزارت بهداشت

 خرید لیبل وزارت بهداشت در راستای دریافت همین تاییدیه ها و مجوز هاست. هر محصولی که مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا مورد تایید سازمان غذا و دارو باشد؛ بایستی با یک کد و یا شناسه خاص در سامانه های مربوطه به ثبت رسیده باشد. با درج این کد و یا شناسه ها بر روی لیبل های ویژه وزارت بهداشت، هر خریداری می تواند از اصالت کالا و کیفیت آن مطمئن گردد.

 با توجه به آن چه که گفته شد؛ می توان چنین برداشت کرد که هدف اصلی از خرید لیبل وزارت بهداشت، اطمینان بخشی به مشتری است. در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با لیبل های خاص وزارت بهداشت و اهمیت آن ها صحبت کنیم. بنابراین تا انتهای مقاله را با ما همراه باشید.

 انواع لیبل های مرتبط با وزارت بهداشت

 خرید لیبل وزارت بهداشت انواع مختلفی دارد که مهمترین آن ها جزو یکی از این سه دسته هستند.

 یکی از این لیبل ها که به عنوان مهمترین آن ها نیز شناخته می‌شود؛ برچسب اصالت کالا است. هر لیبل اصالت یک برچسب با رنگ زرد و حاوی چند کد و شناسه می باشد. مشتری می تواند از طریق شناسه ها و بارکد هایی که بر روی برچسب اصالت وجود دارد، از استاندارد بودن آن کالا مطمئن شود.

 نوع دیگر، لیبل سیب سلامت است. این لیبل به ویژه بر روی محصولات آرایشی و بهداشتی و نیز مواد غذایی که مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا سازمان غذا و دارو باشد درج می گردد. این لیبل اثبات می‌کند که محصول خریداری شده توسط مشتری دارای مجوز ها و استانداردهای خاصی است و قطعاً برای سلامت شما هیچ خطری نخواهد داشت.

 یکی دیگر از لیبل هایی که مورد توجه است و ممکن است هنگام خرید لیبل وزارت بهداشت با آن برخورد کنید؛ نشانگر تغذیه ای سازمان غذا و دارو است. این لیبل دارای نشانگر های رنگی مختلفی است که اندازه برخی مواد خاص در محصول غذایی را نشان می دهد. در این لیبل، رنگ قرمز نشان دهنده بالاتر از حد مجاز، رنگ نارنجی نشان دهنده هشدار و رنگ سبز نشان دهنده میزان سالم و در حد استاندارد آن ماده می باشد.

 به عنوان مثال، اگر نوار مربوط به نمک به رنگ قرمز باشد؛ یعنی مقدار نمک در محصول حال حاضر زیاد است. بنابراین بیماری که مبتلا به فشارخون است باید با احتیاط از آن ماده غذایی مصرف کند. این می تواند راهنمای بسیار خوبی برای مشتریان مواد غذایی باشد. شما با داشتن این لیبل می توانید اطلاعات بسیار خوبی را در رابطه با آن ماده غذایی بدست آورید.

برچسب اصالت و انواع لیبل وزارت بهداشت

برچسب وزارت بهداشت

 معرفی برخی از مصرف کنندگان لیبل اصالت

خرید لیبل وزارت بهداشت توسط مجموعه های مختلفی انجام می شود. تولید کنندگان انواع مواد مرتبط با حوزه سلامت، مثل مواد غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی و... باید حتماً دارای لیبل وزارت بهداشت باشند. در ادامه به معرفی برخی از مهمترین مجموعه های استفاده کننده از لیبل های وزارت بهداشت می پردازیم.

 مکمل های ورزشی: یکی از محصولاتی که معمولاً در حجم های قابل توجه وارد کشور می گردد؛ مکمل های ورزشی اند. هر مکملی که وارد کشور می‌شود؛ باید دارای استاندارد های ویژه ای باشد تا سلامت جسمانی ورزشکاران را تضمین کند. هر لیبل وزارت بهداشت، می تواند نشان دهنده استاندارد بودن آن محصول باشد. همچنین با این لیبل می‌توانید چنین نتیجه بگیرید که مکمل دارای لیبل وزارت بهداشت، مطمئن و استاندارد است.

 محصولات دارویی: محصولات دارویی یکی از مهمترین محصولاتی هستند که نیازمند خرید لیبل وزارت بهداشت هستند. هر لیبل وزارت بهداشت بر روی یک محصول دارویی، نشان دهنده استاندارد، قانونی بودن فروش و توزیع آن محصول می باشد.

 محصولات غذایی: یک لیبل وزارت بهداشت دارای اطلاعات بسیار دقیقی در رابطه با مواد موجود در محصول غذایی فرآوری شده ارائه می کند. بنابراین داشتن لیبل خاص وزارت بهداشت بر روی یک محصول غذایی، خواه خارجی باشد و یا داخلی، از اهمیت زیادی برخوردار است.

 محصولات آرایشی و بهداشتی: خرید لیبل وزارت بهداشت در رابطه با هر محصول آرایشی و بهداشتی یک الزام است. از آنجایی که هر محصول آرایشی و بهداشتی به صورت مستقیم با سلامت افراد سروکار دارد. بنابراین باید دارای مجوزهای ویژه از وزارت بهداشت باشد.

برچسب اصالت و انواع لیبل وزارت بهداشت

نشانگر مواد غذایی

 خرید لیبل وزارت بهداشت چه مراحل و چه شرایطی دارد؟

 خرید لیبل وزارت بهداشت دارای شرایط و ضوابط و قوانین ویژه‌ای است که باید رعایت شود. بدون داشتن هر یک از این شرایط و یا رعایت قوانین شما نمی‌توانید لیبل وزارت بهداشت را خریداری کنید. بنابراین نیاز است که در مرحله اول وارد سامانه رسمی غذا و دارو شده و اطلاعات مورد نظر در رابطه با محصول ویژه خود را ثبت کنید. در پایان مرحله ثبت نام، یک کد فعال سازی خواهید داشت که در مراحل بعدی به آن نیاز دارید.

 شما باید اطلاعات محصولی که می خواهید برایش خرید لیبل وزارت بهداشت را انجام دهید داشته باشد و آن را در اختیار سازمان غذا و دارو قرار دهید. این اطلاعات شامل تاریخ تولید، تاریخ انقضا، شماره سری ساخت محصول، پروانه بهداشتی، کد GTIN و شماره مربوط به ترخیص کالا از گمرک است. همه این اطلاعات باید به صورت دقیق و در یک فایل اکسل جمع آوری شده و در اختیار سازمان مربوطه قرار گیرد.

 علاوه بر موارد ذکر شده، همچنین باید نام و شناسه ملی شرکت، نام دقیق وارد کننده کالا و نام دقیق توزیع کننده و یا شناسه ملی آن ها نیز در سامانه ذکر شود. تنها با داشتن چنین مدارکی است که شما می توانید نسبت به خرید لیبل وزارت بهداشت اقدام کنید. البته برای آسان شدن این کار می توانید از شرکت های معتبر چاپ لیبل نیز استفاده کنید.

 چگونه یک برچسب اصالت تقلبی را شناسایی کنیم؟

 با توجه به وضع قوانین ویژه در سال ‌های اخیر، برای برخورد با شرکت های متخلف، استفاده از لیبل های تقلبی وزارت بهداشت افزایش یافته و موجب نگرانی مصرف‌کنندگان گردیده است. لازم است بدانید که شناسایی یک لیبل تقلبی کار دشواری نیست. شما با شناسه ای که بر روی لیبل آورده شده است؛ می‌توانید در سامانه غذا و دارو، کالای مورد نظر را استعلام کنید و بنابراین از اصل بودن و همچنین استاندارد بودن ماده مصرفی تان مطمئن شوید.

 امیدوارم که مطالب ارائه شده در این مقاله، خرید لیبل وزارت بهداشت را برایتان آسان کرده و اهمیت آن را برایتان شفاف سازی کرده باشد. 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز