خبرگزاری کار ایران

جذابترین بازی فکری نوجوانان (معرفی 7 بازی برتر)

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۹۷۷۶

بهترین بازی فکری نوجوانان بازی هایی هستند که بتوانند علاوه بر ایجاد هیجان باعث رشد ذهنی شده و سرگرم کننده نیز باشند. از جمله بازی فکری نوجوانان می توانیم به تخته نرد، شطرنج، منچ و مارپله اشاره کنیم. این بازی ها می توانند باعث تقویت مهارت های فردی، افزایش توانایی های یادگیری، تقویت هوش هیجانی و کنترل آن و ... می‌شوند.

همانطور که می دانید طی سال های اخیر سبک زندگی تغییرات اساسی داشته و شیوه‌ های جدید زندگی شیوع زیادی پیدا کرده است. با توجه به این موضوع نحوه سرگرم کردن کودکان و نوجوانان نیز دستخوش تغییرات زیادی شده است. برای جلوگیری از آسیب ناشی از بازی های اینترنتی باید به سراغ گزینه های جایگزین بروید تا نوجوان وارد زندگی تک بعدی مجازی نشود. برای این منظور بازی های فکری می تواند گزینه مناسبی باشد.

انواع بازی های فکری نوجوانان

در این بخش بهترین بازیهای فکری مناسب نوجوانان را به شما معرفی می کنیم. جذابیت، هیجان انگیز و اسرار آمیز بودن از ویژگی های برتر بازی های فکری است که در ادامه بدان اشاره می کنیم.

تخته نرد

جذابترین بازی فکری نوجوانان (معرفی 7 بازی برتر)

بازی دو نفره تخته نرد یک بازی فکری تخته ای است که باعث تقویت حافظه شده و جز بازی های هیجان انگیز به شمار می رود. امروزه صنعت تولید تخته نرد پیشرفت های فراوانی داشته و شما می توانید تخته نرد را در طرح و مدل های گوناگون در بازار مشاهده کنید. تنوع قیمت تخته نرد نسبت به سایر بازی های فکری بسیار بیشتر است و شما می توانید هریک از تخته نردهای جیبی، مدرن، چوب گردو و ... را به راحتی تهیه کنید.  

بازی فکری اتللو

این بازی فکری که مبتکر آن فردی ژاپنی است در سال 1971 طراحی و روانه بازار شد. بازی اتللو قوانین ساده ای دارد و در مدت زمان کوتاهی در میان مردم به محبوبیت رسید. شخصیت هایی که در این بازی تعریف شده اند جز شخصیت های خیر و شر بازی هستند و تقابل این دو شخصیت بازی را لذتبخش تر می کند. درون مایه بازی اتللو نمایشنامه شکسپیر است و شخصیت های خیر و شر بر اساس آن تعریف می شوند. تضاد در رنگ و زمینه مهره ها نیز نشانگر همین موضوع است.

بازی فکری دژ

بازی استراتژیک و معمایی دژ یکی از بهترین بازی های فکری مخصوص نوجوانان است. در این بازی فکری هریک از بازیکنان نقشی دارند و کسی که در حین بازی بیشتری امتیاز را بدست بیاورند برده بازی می شوند. بازی دژ یک بازی جذاب با محتوای ایرانی است و باعث افزایش دقت و هوش افراد می شود.

بازی فکری زیر خاکی

از دیگر بازی فکری نوجوانان می توان به بازی زیر خاکی یک بازی کارتی رومیزی و سرگرم کننده اشاره کرد. در این بازی افراد تلاش می کنند اشیا عتیقه بیشتری را پیدا کرده و به همان نسبت امتیاز بیشتری کسب کنند. نکته ای که باید بازیکنان به آن دقت داشته باشند این است که نباید کارت تکراری رو کنند. اگر کارت تکراری رو کنید نوبت شما از بین رفته و متوقف می شود.

بازی فکری کهربا

در این بازی شما باید بتوانید سکه و کارت جمع کرده و اعتبار بیشتری کسب کنید. کسب اعتبار در این بازی می تواند شما را به برد نزدیکتر کند. با خرید یا رزرو کارت و دریافت سکه می توانید در این بازی موفق شوید. تعداد بازیکنان در این بازی 4 نفر است و معمولا این بازی کمتر از یک ساعت زمان طول می کشد.

بازی  فکری ریسک

این بازی مهیج نیز برای رده سنی نوجوانان مناسب است. مضمون بازی نبرد با هدف فتح دنیاست. در این بازی شما مالک سرزمین هایی هستید و باید بتوانید از عهده مدیریت سربازها و نیروهای تحت اختیار خود برآیید.

شطرنج

جذابترین بازی فکری نوجوانان (معرفی 7 بازی برتر)

شطرنج بازی فکری حرفه ای ها به حساب می آید. این بازی دونفره از قوانین خاصی پیروی میکند و بدون یادگیری قوانین آن نمی توانید وارد بازی شوید. شطرنج 64 خانه دارد و هریک از دو بازیکن 16مهره دراختیار دارند. از جمله برخی اسامی مهره های شطرنج می توان مهره اسب، فیل، شاه، وزیر، سرباز و ... اشاره کرد.   

فواید بازی های فکری برای نوجوانان

بازی های فکری فواید بسیاری دارد که از جمله آن می توان به تاثیرات مثبت بر جسم و ذهن اشاره کرد. انواع بازی های فکری برای نوجوانان را می توانید به عنوان کادو تولد مردانه لاکچری نیز تهیه کنید که هدیه جذابی محسوب میشود. در ادامه با ما همراه باشید تا با فواید بازی های فکری برای نوجوانان بیشتر آشنا شوید:

تقویت ذهن با افزایش هماهنگی بین دست و چشم

هماهنگی عصب و عضله یکی از فواید بازی فکری نوجوانان است که باعث تقویت عضلات و رشد حرکتی بیشتر نوجوانان می شود. با استفاده از بازی های فکری مناسب برای نوجوانان یک برنامه آموزشی همراه با بازی برای آن ها فراهم می کنید که باعث تسریع روند رشد آن ها نیز می شود‌.

افزایش خلاقیت

نیروی تخیل و خلاقیت نوجوانان با استفاده از بازی های فکری پرورش پیدا می کند و فضایی آزاد جهت پیاده سازی تصورات ذهنی آن ها به وجود می آید. بازی های ساختنی باعث ورود نوجوانان به دنیای خیال می شود و زمینه ساز اکتشافات و اختراعات مهم آن ها در آینده خواهد شد.

کاهش استرس

یکی دیگر از فواید بازی های فکری کاهش استرس و ایجاد تعادل روانی در افراد است. سرگرم شدن به بازی های فکری باعث دور شدن افکار منفی و آزاردهنده از نوجوانان می شوند و لحظات شاد و پر انرژی را برایشان رقم می زند. ‌بنابراین نباید تاثیرات مثبت بازی فکری نوجوانان را دست کم گرفت.

کاهش ابتلا به بیماری هایی نظیر آلزایمر

بازی های فکری در کودکی و نوجوانی باعث تقویت حافظه شده و به میزان قابل توجهی مانع ابتلا به آلزایمر در بزرگسالی می شود.

افزایش حس خودباوری و اعتماد به نفس در نوجوانان

جذابترین بازی فکری نوجوانان (معرفی 7 بازی برتر)

تقویت اعتماد به نفس نوجوانان با انتخاب بازی فکری مناسب به وجود می آید. یاد گرفتن تکنیک حل مسئله و به دنبال راه حل بودن برای حل مشکلات یکی دیگر از فواید این بازی ها به شمار می رود.

کاهش انزوا و گوشه گیری نوجوانان

با کاهش زاد و ولد و سیر نزولی رشد جمعیت، خانواده ها روز به روز کوچک تر و خلوت تر می شوند. کاهش جمعیت باعث انزوا و گوشه گیری نوجوانان شده و منجر به کند شدن رشد اجتماعی آن ها می شود. بازی های فکری رشد اجتماعی نوجوانان را تسریع می کنند و به دلیل تعاملی بودن این بازی ها برقراری ارتباط با افراد دیگر به خصوص هم سن و سالان نیز بیشتر می شود.‌

بهترین جایگزین برای بازی های کامپیوتری

امروزه زندگی همه افراد تحت سلطه فناوری های دیجیتالی و الکترونیکی قرار گرفته است که همین مسأله باعث دور شدن آن ها از زندگی واقعی می شود. این موضوع به خصوص در مورد کودکان و نوجوانان بیشتر اهمیت دارد و باعث غرق شدن آن ها در فضای مجازی می شود.

جمع بندی

در این مقاله درباره انواع بازی فکری نوجوانان و اهمیت آن نکاتی گفته شد. بازی فکری را بر اساس سلیقه نوجوان خود تهیه کنید. امروزه تنوع بازی های فکری به حدی است که بتوانید بازی مورد علاقه خود را از میان انواع بازی ها انتخاب کنید. جدیدترین بازی های فکری را می توانید از فروشگاه های اینترنتی همچون دیجی کالا، شهر فکر و ترب خریداری کنید. 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز