خبرگزاری کار ایران

بهترین الگوی طاسی برای کاشت مو

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۲۷۷۴

در این مطلب می ­خواهیم در مورد روش ­های کاشت مو و بهترین الگوهای مردانه طاسی برای آن صحبت کنیم. طبق آمار تا سن 35 سالگی، تقریبا دو سوم مردان درجاتی از ریزش موی محسوس را تجربه خواهند کرد و این تعداد پس از 50 سالگی به 85٪ افزایش می­یابد. البته فقط مردان شامل این مورد نیستند زنان نیز با این مشکل بصورت جدی مواجه هستند. در ادامه به بررسی الگوهای طاسی مختلف پرداخته و روش­های کاشت مو برای هر کدام را بررسی خواهیم کرد.

الگوی طاسی برای کاشت مو چیست؟

الگوی طاسی یک شکل رایج ریزش مو در مردان و زنان است. در این الگوها مو از طریق یک الگوی کاملا مشخص از دست می ‌رود که معمولا از بالای هر دو شقیقه شروع می‌ شود. با گذشت زمان، خط مو کاهش یافته و به شکل "M" در می­آید. مو همچنین در قسمت بالای سر نازک شده و اغلب به طاسی ناحیه ­ای یا کامل منجر می ­شود.

الگوی طاسی در زنان با الگوی طاسی مردانه متفاوت است. در خانم ‌ها، موها در سرتاسر سر نازک ‌تر می‌ شوند و خط رویش مو کاهش نمی‌یابد و معمولا به ندرت منجر به طاسی کامل می ­شود. الگوی طاسی در مردان با چندین بیماری پزشکی دیگر از جمله بیماری عروق کرونر قلب و بزرگ شدن پروستات مرتبط است. علاوه بر این، سرطان پروستات، اختلالات مقاومت به انسولین (مانند دیابت و چاقی) و فشار خون بالا (فشار خون بالا) با الگوی طاسی مرتبط هستند.

 

بهترین الگوی طاسی برای کاشت مو کدام است؟

بهترین الگوی طاسی برای کاشت مو، روش دکتر اتار نوروود، متخصص پوست و جراح  کاشت مو تهران می­باشد که در سال 1975 پس از مطالعه ریزش موی الگو در 1000 مرد، آن را ارائه کرد. طبقه بندی نوروود پرکاربردترین طبقه بندی برای الگوی طاسی در مردان است. نوروود مشاهده کرد که نازک شدن از شقیقه‌ها و همچنین راس شروع می‌شود و به آرامی پیشرفت می‌کند و بنابراین طبقه‌بندی خود را بر اساس این الگو قرار داد. درجات مختلف ریزش مو که توسط نوروود توصیف شده است شامل موارد زیر است.

 

کاشت مو، روشی برای درمان الگوی طاسی

به طور کلی بهترین روش برای درمان الگوی طاسی، کاشت مو می­باشد. در این روش با استفاده از تکنیک­ها و متدهای علمی، موی طبیعی و قابل رشد روی سر کاشته شده و نتایج آن دائمی و قابل اعتماد است. البته برای درمان الگوی طاسی می­توان از روش­های دارویی نیز استفاده کرد که البته ممکن است عوارضی را در پی داشته باشد و همچنین راه حل دائمی و مناسبی محسوب نمی­شود.

داروهای ریزش مو وابسته به آندروژن، مانند فیناستراید، با متوقف کردن تبدیل تستوسترون به دی هیدروتستوسترون (هورمونی که به طاسی با الگوی مردانه کمک می­کند) در پوست سر کار می­کنند. در مراحل اولیه ریزش مو، داروهای وابسته به آندروژن معمولا پس از حدود سه ماه استفاده به افزایش رشد مو کمک می­کند.

از طرف دیگر، داروهای ریزش مو مستقل از آندروژن، مانند ماینوکسیدیل، با گشاد کردن رگ­های خونی کوچک در بدن به بهبود الگوی طاسی کمک می­کنند. تحقیقات دانشمندان نشان داده است که این دارو در حدود 40 درصد از مردان پس از سه ماه باعث رشد مجدد مو می­شود و تا زمانی که دارو مصرف می­شود، این رشد ادامه دارد. برخلاف داروهای وابسته به آندروژن، داروهای مستقل از آندروژن می­توانند توسط زنان نیز استفاده شوند.

بهترین الگوی طاسی برای کاشت مو

آشنایی با روش های کاشت مو تهران

کاشت مو یک تکنیک جراحی است که در آن فولیکول‌ های مو را از یک قسمت بدن به نام «محل اهداکننده» به قسمتی از بدن که به عنوان «محل دریافت‌کننده» نامیده می‌شود، انتقال می­دهند. این روش برای درمان الگوهای طاسی مورد استفاده قرار می ­گیرد. در این روش، قسمت ­های حاوی فولیکول­ های مو که از نظر ژنتیکی در برابر طاسی مقاوم هستند (مانند پشت سر) به قسمت­های بی مو یا کم مو پیوند می ­شوند.

همچنین می ­توان از این روش برای ترمیم مژه ­ها، ابرو ها، موهای ریش، موهای سینه، موهای ناحیه تناسلی و برای پرکردن جای زخم­ های ناشی از حوادث یا جراحی مانند لیفت صورت و کاشت موی قبلی استفاده کرد. پیوند مو با پیوند پوست تفاوت دارد زیرا پیوندهای پوستی تقریبا تمام اپیدرم و درم اطراف فولیکول مو را در بر می­گیرند و بسیاری از قسمت ­های ریز به جای یک نوار پوست پیوند زده می ­شوند.

از آنجایی که موها به طور طبیعی در گروه‌های 1 تا 4 تایی رشد می‌کنند، تکنیک‌های کنونی «واحدهای فولیکولی» مو را در گروه‌های طبیعی خود برداشت و پیوند می‌زنند. بنابراین کاشت موی مدرن می­تواند با تقلید از جهت گیری موی اصلی، ظاهری طبیعی به دست آورد. کاشت مو تهران را می­توان به چند روش مختلف انجام داد: پیوند واحد فولیکولی ( FUT )  و استخراج واحد فولیکولی ( FUE ، روش SUT و روش ترکیبی.

 

  • روش پیوند واحد فولیکولی ( FUT )

در این روش FUT، جراح نواری از پوست سر شما را ( معمولا از پشت سر ) می‌برد. اندازه دقیق قسمت برش داده شده به تعداد فولیکول­های مورد نیاز برای پوشاندن نقاط مدنظر بستگی دارد. عرض این نوار معمولا از 1 تا 1.5 سانتی متر است. تک تک فولیکول­ها از نوار پوستی برش داده شده برداشته می­شوند و دوباره در پوست سر شما قرار می­گیرند. به طور کلی جراحی­ها بین 4 تا 8 ساعت طول می­کشد ولی جراحی FUT عموما سریعتر از جراحی FUE است. اکثر این جراحی­ها با بی حسی موضعی که پوست سر بیمار را بی حس می­کند، انجام می­شوند.

 

  • روش استخراج واحد فولیکولی ( FUE )

با افزایش سن، چرخه رویش مجدد مو کوتاه می­شود تا زمانی که فولیکول­ها دیگر باعث رشد موها نمی­شوند. این روند برای هر کسی متفاوت است. برخی از افراد در 20 سالگی خود شروع به طاس شدن می­کنند در حالی که برخی خیلی دیرتر در زندگی طاس می­شوند. روش استخراج واحد فولیکولی با جایگزین کردن فولیکول‌های قدیمی با فولیکول‌های جدید که هنوز می­توانند موها را رشد بدهند، آن­ها را بازسازی می‌کند. پس از عمل، فولیکول­ها توسط رگ­های خونی تغذیه می­شوند و شروع به رشد مو در ناحیه مد نظر می­کنند.

 

  • روش SUT

روش SUT یکی از بهترین روش­های کاشت موی طبیعی بدون جراحی و بیهوشی است. در این روش هیچ جای زخم و یا بخیه­ای بر جای نمی­ماند و همچنین عوارض جانبی برای فرد ندارد. یکی دیگر از مزایای روش SUT استفاده از تجهیزات و دستگاه­های اتوماتیک است که از طریق آن­ها تا 3 برابر بیشتر از روش های دیگر انجام می­شود. به گونه ای که پزشک و متخصصین مربوطه می­توانند تنها در یک جلسه مقدار مورد نیاز 14000 گرافت را روی پوست سر پیوند بزنند.

در روش SUT  کاشت مو تهران، مو با تراکم بالا کاشته می­شود. دقت و ظرافت این روش به نحوی است که دیگران نمی­توانند موهای کاشته شده را تشخیص بدهند. علاوه بر این، درمان در این روش نیاز به جلسات مکرر ندارد و در مدت زمان کوتاهی کاشته می­شود. این روش تقریبا مشابه روش FUE عمل می­کند و فولیکول­های استخراج شده را به قسمت دریافت کننده منتقل می­کند.

بهترین الگوی طاسی برای کاشت مو

  • روش ترکیبی

به طور کلی تفاوت روش های کاشت مو، در نحوه برداشت مو از ناحیه اهداکننده است. روش ترکیبی برای افرادی که طاسی آن­ها بسیار زیاد است استفاده می­شود. یعنی اگر میزان ریزش موی شما زیاد باشد و نتوان با یک جلسه ناحیه مورد نظرتان را پوشش داد، اصولا از این روش استفاده می­کنند. در این روش از ترکیب روش­های FUT و FIT برای پوشاندن ناحیه طاسی استفاده می­شود. در این روش می­توان حدود 12000 تا 14000 تار مو را در یک جلسه برداشت و در ناحیه طاس کاشت.

 

شماره تماس کلینیک جهت ویزیت مجازی رایگان: 0912 099 8715

آدرس کلینیک: تهران ستاری جنوب، فردوس غرب، خیابان ورزی جنوبی، کوپه هفدهم شرقی، ساختمان پزشکان رامیار، طبقه چهارم، کلینیک vip مارال

 

مواردی که باید از قبل از عمل کاشت مو در تهران در نظر بگیرید

قبل از انتخاب جراحی برای کاشت مو، موارد مهمی که باید در نظر داشته باشید. داشتن انتظارات واقع بینانه مهم است. اگر موی زیادی ندارید و یا بدن شما مستعد کم مویی است، نباید انتظار داشته باشید که پس از عمل موهای پرپشتی داشته باشید. هرچه موهای باقیمانده شما ضخیم تر و متراکم تر باشد، نتایج بهتری خواهید گرفت.

در نظر داشته باشید پس از عمل، ممکن است تا نه ماه طول بکشد تا مو ریشه بزند و شروع به پر شدن کند. بهتر است به هزینه­های این عمل فکر کنید. جراحی زیبایی معمولا واجد شرایط شرکت­های بیمه نیست. البته اگر ریزش مو ناشی از سوختگی یا ضربه باشد، جراحی تعویض مو یک درمان ترمیمی محسوب می­شود و ممکن است تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرد. همچنین ممکن است پس از جراحی نیاز به ادامه درمان پزشکی وجود داشته باشد.

 

کاشت مو چه عوارض احتمالی می تواند داشته باشد؟

عوارض جانبی معمولا جزئی هستند و در عرض چند هفته برطرف می­شوند. این علائم عبارتند از: خارش، خون ریزی، عفونت، التهاب پوست سر، کبودی دور چشم، ایجاد دسته­مو با ظاهر غیرطبیعی، بی حسی در نواحی تحت درمان پوست سر، التهاب یا عفونت فولیکول مو که با عنوان فولیکولیت شناخته می­شود و ایجاد پوسته در نواحی تحت درمان.

 

قیمت کاشت مو در تهران

به طور کلی هزینه کاشت مو به قدرت یا ضعف فولیکول­های مو در ناحیه اهداکننده، اندازه ناحیه بدون مو، تعداد موهای کاشته شده، دستمزد متخصص یا متخصص پوست و امکانات کلینیک بستگی دارد. به طور متوسط هزینه کاشت مو تهران در تهران و ایران بین 10 تا 20 میلیون تومان، و برای سایر کشورها مبالغ بالاتری می­باشد. به عنوان مثال هزینه این عمل در آمریکا و کشورهای اروپایی بین 4000 تا 16000 دلار و در هند و ترکیه 2000 تا 4000 دلار است.

 

کلینیک vip را بیشتر بشناسیم

کلینیک vip یکی از بهترین کلینیک­های تخصصی پوست و مو و زیبایی در سطح کشور است. در این مرکز از بهترین امکانات و روش­های موجود برای رسیدن به نتیجه دلخواه بهره گرفته می­شود. تمام خدمات تخصصی مربوط به مو مانند کاشت مستقیم مو، ترمیم ابروها، ترمیم موهای ریش، فیوژن مستقیم مو و میکروپیگمنتیشن پوست سر با بهترین کیفیت انجام می­شود. کلینیک  vip مجهز به جدیدترین فناوری­های روز دنیا در این زمینه بوده و از بهترین دستگاه­ها برای انجام عمل­های مختلف استفاده می­کند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز