خبرگزاری کار ایران

معاون امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد و امور دارایی خبر داد:

تهیه سند بانکداری دیجیتال با هدف حرکت به سوی اقتصاد هوشمند

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۸۹۹

معاون امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد و امور دارایی از تهیه سند بانکداری دیجیتال با هدف حرکت به سوی اقتصاد هوشمند خبر داد.

عباس معمارنژاد؛ معاون بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد در همایش مدیران پست که در ساختمان وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات برگزارشد، گفت: بانکداری در چند سال اخیر تحت تاثیر چند عامل مهم فناوری‌های از جمله بلاک‌چین و اینترنت اشیا قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با حضور نسل جدید فناوری تغییر نیاز و خواست مشتریان نیز رخ داده است.

وی بیان اینکه رگولاتورها بعد از بحران‌های مالی تقاضای رعایت قوانین و مقررات را از بانک‌ها دارند، افزود: این موضوعات موجب شده تا دنیا به سوی بانکداری دیجیتال حرکت کند.

معمارنژاد تاکید کرد: تمرکز بانکداری دیجیتال بر مشتری است و برای شناسایی مشتری نیاز به تجزیه تحلیل داده‌ها داریم.

 وی با بیان اینکه امروزه اکوسیستم بانکداری یکی از مسائل مورد توجه است، افزود: در اکوسیستم بانکی؛ زنجیره خدمات پرداخت از جمله فین تک‌ها، شرکت‌های پرداخت الکترونیک و بانک‌ها در یک زنجیره قرار دارند.

به گفته معاون وزیر اقتصاد؛ در بانکداری دیجیتال بانک‌ها به سوی چابک سازی و تغییر مدل کسب و کار حرکت می کنند و با این امر هزینه‌ها خود را تا ۲۵ درصد کاهش می دهند.

معاون بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصادی با اشاره به وضعیت پیاده سازی بانکداری دیجیتال در ایران و جهان اظهار کرد: بانکداری دیجیتال در دنیا به تجربه رسیده و عملیاتی شده اما در ایران هنوز در بحث نظری است.

 معمار نژاد ادامه داد: باهدف توسعه و عملیاتی شدن بانکداری دیجیتال در کشور وزارت اقتصاد از بانک‌ها خواست ظرف ۵ ماه نقشه راه توسعه بانکداری دیجیتال را ارائه دهند.

معاون وزیر اقتصاد در پایان با بیان اینکه در کشور ما فرقی میان بانک تجاری، توسعه‌ای و تخصصی وجود ندارد، گفت: بانکداری دیجیتال به معنای ارایه خدمات متنوع، ارزان و سریع به شهروندان است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز