کد خبر: 565377 A

بنیانگذار مامور خرید در گفت‌وگو با ایلنا:

بنیانگذار مامور خرید گفت: سامانه مامور خرید با رویکرد معرفی خریداران به فروشندگان برنامه ریزی شده، برخلاف سامانه های موجود در جهان، که فروشندگان و محصولاتشان را به خریداران معرفی می کنند.

با خبر راه اندازی سامانه جامع «مامور خرید» بهتر دیدیم برای کسب اطلاعات بیشتر از این سامانه که گویا برای اولین بار در جهان ابداع و راه اندازی شده مصاحبه‌ای را با ایده پرداز این طرح و بنیان گذار سامانه مامورخرید، آقای امیرفرد ترتیب دهیم و ویژگی های آن را از ایشان جویا شویم.

نظر شما را به این گفت‌وگو جلب می‌کنیم

آقای امیرفرد لطفا در ابتدا به صورت اجمالی توضحی در خصوص سامانه مامورخرید بدهید.

با سلام و تبریک خجسته میلاد پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به عرضتان برسانم که سامانه مامور خرید با رویکرد معرفی خریداران به فروشندگان برنامه ریزی شده، برخلاف سامانه های موجود در جهان، که فروشندگان و محصولاتشان را به خریداران معرفی می کنند.

هم اکنون سیر خرید هرکالا یا خدمات بدین صورت است که خریدار پس از تعیین نوع، نام و مدل کالا یا خدمات برای به دست آوردن قیمت واقعی، تازه کارش آغاز می شود و در این آشفته بازار، با مراجعه به موتورهای جستجوی اینترنتی، فروشگاه های مجازی و حقیقی، مراکز خرید و غیره، کالا یا خدمات خود را خریداری می کند که اکثرا دیده می شود بعد از تهیه و خرید، شخص دیگری قیمت و شرایط مناسب تری را پیشنهاد می دهد که دیگر زمان از دست رفته، خرید انجام شده و خستگی بر او می ماند و بعضا از خرید دل چرکین شده و در خرید های بعدی او نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت و این امر باعث شده تا اکثریت افراد جامعه در تامین خریدهای مورد نیاز خود دچار سردرگمی و عدم اعتماد کافی برای خرید باشند و ناچار با وجود تمام مشکلات بیان شده به یکی از روش های رایج خرید بسنده کنند. این موارد که عرض شد در کالاهای با ارزش و عمده خصوصا مواد اولیه، ماشین آلات و خدمات کلان نقش بیشتری را ایفا میکند، که این یکی از مشکلات بزرگ در خرید برای خریداران و تولید کنندگان میباشد، که سامانه مامورخرید این مشکل را حل کرده است.

خب شما این مشکل را چگونه حل کرده اید؟

با توجه به سابقه بیش از 30 سال تولید، خرید و فروش، صادرات و واردات انواع کالا به ایده جالبی رسیدیم که چرا مشتری به دنبال فروشنده باشد و با این مشکلات مواجه شود، با اتکا به تجربیات بیش از دوازده سال در حوزه اینترنت و فضای مجازی مامورخرید را طراحی و راه اندازی نمودیم، در واقع کاری را که مامورخریدها  انجام میدهند را در دنیای مجازی به وجود آوردیم بدین صورت که مشتری پس از انتخاب هرکالا یا خدمات مورد نظر، برای به دست آوردن بهترین قیمت و شرایط در سامانه مامورخرید در زیر گروه صنفی مشخص شده آن کالا یا خدمات، نام و مدل و مشخصات را درج نموده و کلیک می کند، در اینجا مامورخرید دست به کارشده، درخواست را به تمامی تولیدکنندگان و ارائه دهندگان که در این سامانه، در زیر گروه صنفی خود ثبت نام کرده، ارسال میکند، فروشندگان و تامین کنندگان آن درخواست، با مشاهده سفارش در ایمیل یا تلگرام، قیمت و شرایط و نحوه تحویل و توضیحات تکمیلی کالا یا خدمات را درج و ارسال می کنند، لحظاتی بعد مشتری در ایمیل یا تلگرام خود پیشنهادات ارسالی را مشاهده، بررسی  و در نهایت بهترین پیشنهاد را انتخاب و پس از رویت مشخصات آدرس و شماره تماس تامین کننده، مستقیم و بدون واسطه معامله میکند.

خیلی جالب است یعنی به نوعی هر خریدی را که دارد به صورت مزایده انجام و در لحظه به قیمت واقعی میرسد.

دقیقا همینطور است و میدانید که پس از مدتی، فقط ارائه دهندگان و تامین کنندگانی در این سامانه ادامه فعالیت می دهند که کالا یا خدماتشان از قیمت و کیفیت خوبی بهره مند باشد چون رقابتی شفاف پایه ریزی شده، و مزایای بیشمار دیگری نیز وجود دارد که ان شاءالله اگر فرصت شد خواهم گفت.

در نهایت سوالی که ایجاد میشود و مردم باید بدانند، اینکه منافع و سود شما از کجا تامین میشود؟

اتفاقا سوال خوبی است، هزینه و درآمد سامانه 0.5 درصد تا 1 درصد نسبت به قیمت معامله، بعد از فروش از فروشنده دریافت میشود مثلا تا سقف صد هزار تومان هزار تومان و پله کانی هرچقدر بیشتر شود دریافت درصد پایین تر خواهد آمد.

اینترنت جهان مزایده مشکلات برنامه ریزی مامور خرید
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر