خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

آماده راه‌اندازی خط مستقیم دریایی ایران و عربستان هستیم/ مشکل فنی و بندری نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۶۹۷۸

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار داشت: باید توجه داشت که مبادلات ایران و عربستان در حد و میزان مبادلات ایران و امارات نبوده است که شاهد تردد مستمر کشتی‌ها و جابه‌‌جایی بار باشیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا،  پیش از توافق ایران و عربستان هم مبادلات تجاری بین دو کشور هر چند محدود اما وجود داشت و کالای صادراتی از ایران از مسیر امارات به عربستان می‌رسید. در حال حاضر هم با اینکه حجم تجارت دو کشور و مبادلات کالا بین ایران و عربستان چشمگیر نیست و به عدد قابل توجهی نرسیده اما درخواست فعالان اقتصادی برای کاهش هزینه‌های حمل و نقل و مبادلات با عربستان، راه‌اندازی خط مستقیم دریایی با این کشور است.  

حسین عباس‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره ایجاد خط دریایی مستقیم ایران و عربستان اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی این آمادگی را دارد در صورت درخواست و افزایش حجم تجارت با یک مقصد مشخص به راه‌اندازی خط مستقیم دریایی اقدام کند.

وی ادامه داد: درباره راه‌اندازی خطوط دریایی موضوعات اصلی توافقات اقتصادی و میزان حجم تجارت است که این موضوعات را وزارت صمت، سازمان توسعه تجارت و اتاق بازرگانی دنبال می‌کند.     

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان درباره برنامه ایران برای راه‌اندازی خط دریایی عربستان در آینده نزدیک، گفت: سازمان بنادر به عنوان متولی مباحث اداره امور دریایی این آمادگی را دارد با ایجاد هر خطی کشتی‌های طرف مقابل را بپذیریم و اقدامات جاری تخلیه و بارگیری را مانند هر خط و کشتی دیگری انجام دهیم.

عباس‌نژاد با تاکید بر اینکه از لحاظ موضوعات دریایی و بندری هیچ مانعی برای راه ‌اندازی خط دریایی مستقیم ایران و عربستان وجود ندارد، افزود: اصول و استانداردهای بین‌المللی در بنادر دو طرف حاکم است و اگر در این مسیر درخواست حمل بار وجود داشته باشد در بخش فنی و حمل و نقل دریایی هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی با اشاره به برقراری تردد مستقیم کشتی‌ها و انتقال بار بین ایران و عربستان گفت: در سال‌های گذشته هم خط مستقیم دریایی بین ایران و عربستان وجود داشت و بار بین دو کشور به طور مستقیم جابه‌جا می‌شد اما برقراری این خط بستگی به میزان بار داشته ‌و به هر حال مسیری بین دو کشور وجود داشت و اینگونه نیست که برای اولین بار خط مستقیم دریایی بین دو کشور راه اندازی شود. البته  باید توجه داشت که مبادلات ایران و عربستان در حد و میزان مبادلات ایران و امارات نبوده است که شاهد تردد مستمر کشتی‌ها و جابه‌‌جایی بار باشیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز