خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

بلاتکلیفی احداث تنها پروژه درمانی پلان پس از 3 بار کلنگ زنی/ تحمل بیماری به دلیل ناتوانی در پرداخت ویزیت/ مراجعه به پزشک پس از واریز یارانه

asdasd
کد خبر : ۷۰۷۳۷۲

نماینده سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها گفت: پس از سه بار کلنگ‌زنی پروژه بیمارستان شهر پلان توسط مسئولان طی 28 سال هنوز ناتمام مانده است.

شه‌بخش گرگیج در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا گفت: 28 سال پیش کلنگ بیمارستان 64 تختخوابی شهر پلان که البته در آن زمان بخش بود در استان سیستان و بلوچستان  به زمین خورد و حتی دیوار چینی اولیه این بیمارستان انجام شد.

وی در ادامه افزود: بعد از یکسال این پروژه متوقف شد و در دولت بعدی مسئولان استانی آمدند و مجددا این پروژه را کلنگ زنی کردند و تا سال 94 باز هم این پروژه راکد ماند و در این سال که هنوز شهرستان چابهار زیر نظر علوم پزشکی زاهدان بود، معاون دانشگاه علوم پزشکی در بهمن ماه همان سال برای سومین بار این پروژه را کلنگ زنی کرد و گفت: برای این پروژه هم اکنون  3 میلیار تومان در دست داریم ولی گفته شد بجای بیمارستان 64 تختخوابی یک درمان بستر این جا احداث می‌شود و استاندار وقت تقریبا 20 روز بعد از افتتاح پروژه آمد و در مسجد شهر گفت: پیمانکار می آید و آغاز به کار می‌کند ولی هر چه مردم منتظر ماندند کسی نیامد و پروژه متوقف و تا امروز به همان صورت مانده است.

بلاتکلیفی احداث تنها پروژه درمانی پلان  پس از 3 بار کلنگ زنی/ تحمل بیماری به دلیل ناتوانی در پرداخت ویزیت/ مراجعه به پزشک پس از واریز یارانه

نماینده سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها در ادامه افزود: این شهر فاصله زیادی با شهرستان چابهار دارد و از نظر نوع بافت جمعیتی به مرز پاکستان نزدیک هستیم از این رو  شیوع بیماری‌های مسری در  اینجا بیشتر از سایر مناطق است. همچنین حوادث جاده‌ای، مرگ مادران باردار و کودکان بیشتر رخ می دهد.

وی با اشاره به شرایط بد مالی مردم منطقه ادامه داد: مردم روستاها توانایی مالی برای درمان و رفتن به شهرستان چابهار را ندارند و هنگام بیماری باید صبرکنند که یارانه‌شان واریز شود تا به درمانگاه شهر پلان مراجعه کنند و اگر شما فردای بعد از واریزی یارانه به این درمانگاه مراجعه کنید با سیلی از جمعیت مردم روبرو خواهید شد که جای بسی شرمندگی دارد.

گرگیج اضافه کرد: حدود 20 هزار نفر از مردم روستاهای توابع شهر پلان تحت پوشش درمانگاه این شهرستان قرار دارند و این درمانگاه شبانه روزی نیست و فقط روزانه است.

وی با اشاره به کلنگ زنی بیمارستان 540 تخت خوابی در چابهار گفت: مردم روستاهای چابهار توان مالی رفتن به این بیمارستان را ندارند چرا که برای روند درمانشان هزینه رفت و آمد و جای اسکان می خواهند.

گرگیج افزود: بیمارانی که وضعیت اضطراری دارند باید از روی ناچاری با توجه به تمامی مشکلاتی که دارند به بیمارستان چابهار  بروند و البته افرادی نیز هستند که از روی ناچاری و نداشتن پول باید در روستاها بمانند و بمیرند.

نماینده سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها در پایان عنوان کرد: وزارت بهداشت اگر می‌خواهد مشکل درمان روستاهای چابهار را حل کند باید بداند وجود این بیمارستان برای مردم 320 روستای توابع این شهرستان از بیمارستان 540 تختخوابی آن هم ضروری تر است.

بلاتکلیفی احداث تنها پروژه درمانی پلان  پس از 3 بار کلنگ زنی/ تحمل بیماری به دلیل ناتوانی در پرداخت ویزیت/ مراجعه به پزشک پس از واریز یارانه

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز