خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

اعزام اولین گروه امداد و نجات ایران به ترکیه از آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۶۰۷

سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی از اعزام اولین گروه امداد و نجات ایران از این استان خبر داد.

حمید منجم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تبریز گفت: با توجه به آمادگی امدادگران و تجهیزات امدادی هلال احمر آذربایجان شرقی اولین گروه امداد و نجات ایران شامل 45 امدادگر و تیم درمان اضطراری روز گذشته به مناطق زلزله زده ترکیه اعزام شدند.

وی افزود: این تیم شامل تیم های امداد و نجات حرفه ای، یک قلاده سگ زنده یاب و... جهت آواربرداری ، جستجو، امداد و نجات اولیه و تشکیل یک ارودوگاه 500 چادری برای ورود اولیه آسیب دیدگان به همراه تیم درمان اضطراری به ظرفیت 15 نفر با امکانات پیش بیمارستانی و بیمارستانی با 3 پزشک متخصص و پرستار و یک تیم حرفه ای با دارو تجهیزات عازم ترکیه شد.

منجم خاطرنشان کرد: این گروه اولین تیم از طرف جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بود که با 13 تن محموله شامل چادر و پتو و موکت و جیره غذایی 72 ساعته برای 500 نفر عازم منطقه زلزله زده شدند.

سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی اضافه کرد: مدت ماموریت تیم امداد و نجات ایران که از طرف هلال احمر آذربایجان شرقی به مناطق زلزله زده ترکیه اعزام شده، حداقل 10 روز تخمین زده شده تا با تیم های جدید جایگزین شود.

منجم تاکید کرد: این گروه بیشتر نقش ارزیابی منطقه را دارند که در صورت نیاز به کمک رسانی بیشتر تیم های دیگری از استان ما یا دیگر مناطق کشور به مناطق حادثه اعزام شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز