خبرگزاری کار ایران

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز:

پنجمین جشنواره اسباب بازی و سرگرمی در پارک چمران برگزار می شود/ پخش زنده برنامه تلویزیونی مَل مَل از کرج

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۴۰۲۱

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز از برنامه های هفته‌ ملی کودک در استان خبر داد و گفت: به بهانه جلب رضایت کودکان، پنجمین جشنواره اسباب بازی و سرگرمی و برنامه زنده تلویزیونی مَل مَل در پارک چمران کرج برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، مهری فلاح در نشست خبری که به مناسبت هفته‌ ملی کودک، برگزار شد اظهار داشت: فضای کانون، فضای تمرین زندگی است و جایی برای تمرین، آموزش، استعدادیابی و پرورش اعتماد به نفس در کودکان و نوجوانان کشور است.

وی با عنوان اینکه فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی و علمی برای گروه سنی ۷ تا ۱۶ سال را مهیا کرده ایم، افزود: با توجه به تقاضای کودکان زیر ۷ سال که خواندن و نوشتن نمی دانند، کارگاههای هنری مانند شعر و قصه خوانی و بازی کوتاه مدت متناسب با حوصله کودکان برنامه ریزی شده که آنها را برای زمان آموزش و کتابخوانی آینده، آماده کنیم.

فلاح به اشتیاق نوجوانان بالای ۱۶ سال به حضور و فعالیت در کانون اشاره کرد و گفت: این اعضا نیز بعد از سن ۱۶ سالگی می توانند در انجمن های تخصصی و حرفه ای با استفاده از اساتید مجرب که اطلاعات فراتر از مربیان مجموعه به فعالیت خود در کانون ادامه دهند.

 فلاح با اشاره به هفته ملی کودک، تصریح کرد: این هفته بهانه خوبی است برای جلب رضایت کودکان و فرصتی مناسبی خواهد بود که پدران و مادران ضمن ارتباط بیشتر با کودکان خود از حق و حقوق کودکان خود نیز اطلاع پیدا کنند.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز با اشاره به برنامه‌ریزی‌ هفته‌ ملی کودک، گفت: تلاش شده که تمام کودکان و نوجوانان در مناطق مختلف استان در این هفته دیده شوند و با توجه به اهداف محرومیت زدایی، کانون در مناطق کم برخوردار. حضور پیدا کرد و فعالیت هایی در حد توان، ارائه شد. 

وی با اشاره به شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» در هفته کودک، ادامه داد: در برنامه‌ ریزی‌های انجام شده برای کودکان و نوجوانان بنا به رده سنی برنامه ای خواهیم داشت داشته باشیم و با توجه به اینکه هفته ملی کودک از ۱۶ مهر شروع می شود ما سعی کردیم دو روز زودتر به پیشواز این هفته برویم و برنامه های استان البرز از روز پنجشنبه ۱۴ مهر با گشایش نمایشگاه نقاشی کودکان البرز با تاکید بر آثار کودکان مناطق روستایی و کم برخوردار در گالری خانه هنرمندان آغاز خواهد شد.

فلاح افزود: جشن بادبادک در محل کارخانه صنایع خلاق البرز با حضور کودکان و نوجوانان و خانواده های آنها در روز جمعه ۱۵ مهر یک روز خاطره انگیز را برای آنها رقم خواهد زد. همچنین جشن کودکان البرزی با حضور گروه تلویزیونی "مَل مَل" در پارک شهید چمران از ساعت ۱۶ الی ۱۷ در روز یکشنبه ۱۷ مهر برگزار خواهد شد.

وی ضمن معرفی علیرضا حیدری و کامبیز آقایی که در برگزاری پنجمین نمایشگاه اسباب بازی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز همکاری کردند، گفت: گشایش نمایشگاه و جشنواره اسباب بازی و سرگرمی در بوستان چمران کرج از روز ۱۸ الی ۲۲ مهر ماه، فرصت مناسبی خواهد بود که حدود ۶۰ تولید کننده اسباب بازی و محصولات فکری، آموزشی، حسی حرکتی و عروسک و بازی رایانه ای را به مخاطبان کودک و نوجوان ارائه کنند.

این مسئول در ادامه اذعان داشت: برگزاری جشن ویژه روز جهانی کودک ۱۶ مهر ماه در تالار شهیدان نژاد فلاح، برگزاری ویژه برنامه‌های هفته ملی کودک و هفته‌ وحدت و جشن میلاد حضرت محمد(ص)، ویژه برنامه بزرگداشت حافظ و غزلخوانی کودکان با حضور استاد کاکاوند، اجرای ویژه برنامه‌های کتابخانه‌ سیار در مناطق روستایی و  کم برخوردار استان، برگزاری جشن پرواز بادبادک‌ها و اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی_هنری در مراکز کانون و  برگزاری نشست های آموزشی با همکاری جهاد دانشگاهی از دیگر برنامه‌های هفته ملی کودک در استان البرز است.

فلاح با اشاره به دیدار استاندار البرز با مربیان کانون و بازدید از فعالیت اعضا و مراکز از همکاری سایر دستگاه‌های دولتی نام برد و ادامه داد: برگزاری اردوی جستجوی طبیعت و جشن های روز جهانی کودک در مراکز نگهداری کودکان بد سرپرست و بی سرپرست توسط بهزیستی، توجه به پیشگیری از حوادث و سوانح برای کودکان و برگزاری دوره‌های تخصصی توسط مراکز خدمات جامع سلامت، برگزاری دوره‌های مشاوره والدین در خصوص رفتار با کودک به همت دانشگاه علوم پزشکی، برگزاری تورهای استان گردی ویژه کودکان کار، فعالیت ویژه فرهنگ سراها و برگزاری کارگاه‌های ویژه و  مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی ، ورزشی شهرداری کرج در جشن‌های ویژه روز جهانی کودک نیز در طول هفته‌ ملی کودک اجرا خواهد شد.

فلاح گفت: همچنین برگزاری دوره‌های استعداد یابی در کمیته امداد امام خمینی(ره)  ویژه‌ دو گروه سنی ۷ تا ۱۲ و ۱۳ تا ۱۵ سال توسط این اداره کل، اهدای کتاب به کودکان و نوجوانان مناطق کم برخوردار و حضور گروه‌های نمایش کودک در این مناطق از سوی  اداره کل ارشاد، از دیگر  برنامه‌های اعلام شده است.

وی از حضور اداره کل آموزش و پرورش استان البرز  یاد کرد و گفت: برگزاری مسابقه نقاشی خانواده من و انشا نویسی با موضوع من و روزهای پس از کرونا، عکاسی با موضوع حال خوش کودکی من، برگزاری جلسات فرزند پروری با حضور اولیا به منظور انجام رفتارهای متناسب با کودکان و پرهیز از رفتارهای بزرگسال پندارانه، قصه‌گویی دانش آموزان جزو برنامه هایی اداره کل آموزش و پرورش البرز است که از ۱۶ لغایت ۲۲ مهر دنبال می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز