خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی:

سدها و بندهای استان 7.8 میلیون مترمکعب آب ذخیره دارند / مرکزی دارای 73 میلیون مترمکعب ظرفیت آبی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۹۴۲۸

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان مرکزی در خصوص آخرین وضعیت سدهای استان مرکزی، گفت: استان مرکزی دارای 73 میلیون مترمکعب ظرفیت آبی به کمک سدها و بندهای کوچک است که در حال حاضر این سدها و بندها 7.8 میلیون مترمکعب آب در خود ذخیره دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عزت اله آمره‌ای افزود: سد کمال صالح شازند با ظرفیتی بالغ بر 95 میلیون مترمکعب در حال حاضر 46 میلیون مترمکعب آب در مخزن خود دارد که این رقم معادل 48.5 درصد ظرفیت سد است.

وی ادامه داد: در سد الغدیر ساوه نیز 68 میلیون مترمکعب آب وجود دارد در حالی که کل حجم مخزن بالغ بر 277 میلیون مترمکعب است. با توجه به وضعیت بارندگی ها در حال حاضر 24.5 درصد سد پرآب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان مرکزی اظهار داشت: استان مرکزی به صورت کلی به کمک سدها و بندهای بزرگ و کوچک خود می تواند ۴۵ میلیون مترمکعب آب در اختیار داشته باشند، اما در حال حاضر حجم فعلی آب در اختیار از طریق مخازن مذکور را 121.8 میلیون مترمکعب عنوان کرد.

آمره ای در ارتباط با منابع و مصارف آب در استان مرکزی، تصریح کرد: منابع آبی استان 2.8 میلیارد مترمکعب است که از این میزان 68 درصد چاه، 8 درصد قنات، 20 درصد آب سطحی و 4 درصد چشمه است. همچنین حدود 91 درصد آب در بخش کشاورزی، 4 درصد فضای سبز، 5.2 درصد شرب و 3.4 درصد در بخش صنعت مصرف می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز