خبرگزاری کار ایران

یک مسئول:

به زودی پرونده سلامت بازنشستگان در کرج تشکیل خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۸۷۸۸

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی کشور از راه اندازی کلینیک طب سالمندی و ارزیابی و تشکیل پرونده سلامت سالمندان در کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیر شهرستان کرج خبر داد.

به گزارش ایلنا از البرز، قلی شادبخش در همایش آموزشی ارتقای سطح سواد سلامت بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی شهرستان کرج با اشاره به افزایش جمعیت سالمندان در سال های آتی اظهار داشت: در حال حاضر در حدود هشت و نیم میلیون نفر جمعیت سالمند در کشور داریم که در سال های آتی افزایش چشمگیر جمعیت سالمندی را شاهد خواهیم بود.

شادبخش افزود: دوران سالمندی، دوران اجتناب ناپذیری است که برای همه اتفاق می افتد. شعار سالمندِ سالم از نیازهای بسیار مهم هر جامعه است که کشورهای پیشرفته توجهی ویژه ای به این مقوله دارند. 

وی افزود: با توجه به شرایطی که در استان البرز وجود دارد می توانیم با بهره گیری از متخصص طب سالمندی و اختصاص فضا و تامین امکانات و همکاری مدیریت درمان تامین اجتماعی استان البرز، اقدام مناسبی را برای ارزیابی و تشکیل پرونده سلامت بازنشستگان و مستمری بگیران این استان بعمل آوریم. 

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران کشور بیان داشت: در حوزه درمان مشکلاتی فراوانی وجود دارد و یکی از نیازهای اساسی و ضروری بهره گیری از طب سالمندی و ارزیابی و تشکیل پرونده سلامت بازنشستگان و مستمری بگیران است که این اقدام کمک زیادی  به تحقق شعار سالمند سالم می کند . 

در این همایش رضا پاکروان، متخصص طب سالمندی ضمن ارایه مطالب آموزشی در خصوص پیشگیری و درمان بیماریهای دوران سالمندی اظهار داشت : دوران سالمندی بخش مهمی از زندگی هر شخص است و این دوره اجتناب ناپذیر زندگی همه است و باید شرایطی را فراهم نماییم تا سالمند دیرتر با مشکل برخورد کند و در صورت برخورد به مشکل نیز چگونگی مراقبت از خود و در نهایت عزت نفس خویش را حفظ کند. 

پاکروان افزود: خواب ، تغذیه ، سقوط و خوردن به زمین ، مشکلات ادراری ، مشکلات گوارشی و مشکلات روحی و روانی از مسایل و مشکلات مهم دوران سالمندی است که در صورت بروز این مشکلات و عدم درمان مناسب ، علاوه بر خود شخص ، مشکلاتی را نیز از لحاظ اقتصادی ، خانوادگی و اجتماعی و مهمتر از همه عزت نفس به وجود می آورد. 

این متخصص طب سالمندی خاطر نشان کرد : این جلسات آموزشی ارتقای سطح سواد سلامت بازنشستگان و مستمری بگیران اقدام شایسته ای به منظور راهنمایی ، آگاهی بخشی و برنامه ریزی برای ارزیابی و تشکیل پرونده سلامت بازنشستگان است و در این جلسات آموزش و راهنمایی کلی در خصوص مشکلات و بیماری های دوران سالمندی انجام می گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز