خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

هزینه تقریبی جمع آوری نخاله های ویلای لاکچری رودخانه کرج یک میلیارد و پانصد میلیون تومان برآورد شد/حدود دو ماه جمع آوری نخاله ها طول می کشد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۰۳۲۵

مدیر دفتر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای استان البرز در ارتباط با هزینه جمع آوری نخاله های ابرویلای چهره معروف، گفت: با توجه به اینکه این عملیات یدی و بدون تجهیزات حدود دو ماه پیش بینی شده است، هزینه جمع آوری نیز تقریبا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، برآورد شده است.

مسعود غیاثی در گفت و گو با ایلنا در ارتباط با جمع آوری نخاله های حاصل از تخریب اَبرویلای لاکچری حریم رودخانه کرج، اظهار داشت: زمانی که شرکت آب منطقه ای البرز اقدام به تخریب سازه غیر مجاز می کند، عموما مالکی که متصرف شده، نخاله های ساختمان خود را خارج می کند لذا وظیفه آب منطقه ای، صرفا آزادسازی اراضی است و متصرفِ خاطی، مسئولیت جمع آوری را خواهد داشت.

وی افزود: در مورد مالک ابرویلای رودخانه کرج نیز همین انتظار می رفت چراکه علاوه بر عظیم بودن ویلا، مکان استقرار بنا با محدودیت زیادی همراه بود. این ویلا در بن بستِ حریم رودخانه قرار داشت و به واسطه موقعیت مکانی، تخریب سازه بدون تجهیزات و ماشین آلات و کاملا دستی انجام شد.

مدیر دفتر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای البرز، گفت: بعد از تخریب سازه، نامه ای مبنی بر جمع آوری نخاله ها برای مالک ارسال شد که تا کنون ترتیب اثر داده نشد.

غیاثی ادامه داد: این ویلا در منتهی علیه روستای سرودار است و نخاله ها در بستر فعال رودخانه ای ریخته نشده بود بلکه در کنار و شانه رودخانه که پیاده راه ویلا بود، انباشته شده بود.

مدیر دفتر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای البرز، گفت: نهرها معمولا بستر گِلی دارند اما در محوطه و حاشیه ویلا، نهر بتنی ساخته شده بود که بعد از تخریب سازه این نهر از تکه های ساختمانی پر شده بود و جلوی مسیر جریان آب مسدود بود لذا پاکسازی و باز شدن نهر با اولویت در حال اجرا است.

وی با عنوان اینکه عملیات جمع آوری نخاله به دستور مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز از اول شهریور سال ۱۴۰۱ آغاز شد، ادامه داد: با توجه به اینکه همچون تخریب در جمع آوری نخاله ها نیز از ماشین آلات نمی توان استفاده کرد، جمع آوری کلا به صورت دستی انجام می شود و با برآورد زمانی از طرف پیمانکار، حدود ۲ ماه طول می کشد که کل نخاله ها از منطقه فعلی خارج شود.

مدیر دفتر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای البرز در ارتباط با هزینه جمع آوری این نخاله ها گفت: در شرایط دسترسی بهتر، جمع کردن این حجم نخاله با استفاده از ماشین آلات معمولا طی ۲ روز و با هزینه کمتر، انجام می شد اما برای شرایط مکانی ویلای تخریب شده با توجه به اینکه این عملیات یدی و بدون تجهیزات انجام می شود، برآورد هزینه حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، پیش بینی شده است.

وی در مورد احتمال بازیافت نخاله ها، تصریح کرد: هزینه جمع آوری از محلِ طرحِ "مقابله با آلودگیِ آب شرب" توسط شرکت آب منطقه ای پرداخت می شود.

غیاثی ادامه داد: برای گرفتن این هزینه از مالک سازه در آینده می توان از طریق مراجع  قضایی این مبلغ را از مالک دریافت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز