خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر کرج:

۲۸ سانتی متر سرانه موجود درمانی کرج است / نیازمند ارتقای سرانه در این حوزه هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۹۵۷۶

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: باید از ظرفیت مالکان، سرمایه گذاران و حتی پزشکان برای افزایش سرانه درمانی استفاده کرد.

به گزارش ایلنا از البرز، علیرضا رحیمی با تبریک روز پزشک اظهار داشت: در حال حاضر سرانه درمانیِ کرج ۲۸ سانتی مترمربع است که شورای عالی معماری و شهرسازی سرانه ی استاندارد و مصوب را ۱ تا ۲/۵ مترمربع اعلام کرده است.

وی افزایش سرانه درمانی را نیاز جدی این کلانشهر عنوان کرد و گفت: اردیبهشتِ سال ۸۸ مصوبه ای برای حفظ جان و سلامتِ شهروندان و همینطور رفاه اجتماعی و از آن مهمتر افزایش سرانه های درمانی مصوب شد که هرگونه «تغییر کاربری به درمانی» با قیودی بلامانع است.

عضو شورای شهر کرج ادامه داد: باید از این ظرفیت به درستی استفاده کرد و اگر نیاز به بازتعریف مجدد این مصوبه هست، این کار انجام شود. 

رحیمی تاکید کرد: مصوبه افزایشِ سرانه درمانی یعنی اهمیت موضوع سلامت و جان شهروندان. البته این مصوبه در سال ۸۸ موفق بوده و در ادامه آنطور که ضرورت داشته پیش نرفته است و با اجرای این مصوبه امکان استفاده از ظرفیت مالکین و بخش خصوصی فراهم می شود، همچنین بدون پرداخت هزینه، سرانه درمانی نیز ارتقا می یابد. 

رحیمی گفت: ضروری است معاونان شهرسازی و معماری مناطق شهرداری کرج در این زمینه سنگ اندازی نکنند و شهرداری کرج  به منظور تکمیل این مصوبه به فوریت لایحه ای مناسب تنظیم کرده تا از ظرفیت مالکان، سرمایه گذاران و حتی پزشکان در جهت منافع شهری استفاده شود.

عضو شورا در ادامه خاطرنشان کرد: سرانه استانداردِ تجاری هم ۳/۵ مترمربع است که در کرج ۳ مترمربعِ آن ایجاد شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز