خبرگزاری کار ایران

در مراسم تکریم از خبرنگاران حوزه سلامت؛

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز برای بسته شدن پرونده شکایت از یک خبرنگار البرزی قول مساعد داد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۹۲۶۶

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز در نشستی با خبرنگاران به درخواست تعدادی از اصحاب رسانه برای جلب رضایت شاکی و توقف پرونده شکایت از یک خبرنگار البرزی قول همکاری داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، چندی پیش شکواییه دانشگاه علوم پزشکی از یک خبرنگار البرزی با توجه به انتشار مطالبات کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی، بیمارستان امام علی و شهروندان کرج در خصوص مشکلات این حوزه با اتهام کذب بودن خبرِ خروجِ اجباری بیمارِ درمان نشده از بیمارستان امام علی کرج در محکمه قضایی غیر مطبوعاتی مطرح شد که منجربه محکومیت خبرنگاری شد که پیش از این، ضمن بازتاب اخبار و مطالبات مردمی و کارکنان خدوم دانشگاه علوم پزشکی و دیگر دستگاه‌های اجرایی استان البرز به عنوان بخشی از رسالت هر رسانه، پیوسته جوابیه و پاسخ مسئولین دانشگاه علوم پزشکی و دیگر ادارات را نیز در جهت تنویر افکار عمومی منعکس می کرد.

شهرام صیادی در نشستی که به مناسبت تکریم خبرنگاران حوزه سلامت برگزار شد به درخواست تعدادی از اصحاب رسانه برای توقف پرونده شکایت از این خبرنگار البرزی قول همکاری داد.

صیادی ضمن احترام به جایگاه خبر و خبرنگاری از اصحاب رسانه خواست که قبل از انتشار اخبار و تصاویر از صحت و سقم خبر آگاهی کامل داشته باشند و بعد به انتشار آن اقدام کنند.

صیادی در ارتباط با پرونده شکایت رئیس بیمارستان امام علی کرج، اظهار داشت: بیمار مورد نظر طی چند روز بستری در بیمارستان امام علی به صورت رایگان تحت درمان بود و به تشخیص پزشک ترخیص شد اما گویا با هدف سوء و طراحی شده از ترخیص خودداری کرد و نسبت به تهیه عکس و انتشار خبر کذب مبنی بر ترخیص بیمار بدون درمان، چند ماه بعد از این اتفاق، اقدام شد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایلنا مبنی بر انتشار خبر بیمار دیگری روبروی بیمارستان مدنی کرج که چندی پیش در صفحات مجازی منتشر شده بود، توضیح داد و گفت: این بیمار نیز تحت درمان بود و به تشخیص پزشک مرخص شد اما چون بی خانمان بود قصد ترخیص نداشت و با وجود تعداد مراجعات بالای بیمارستان مدنی روزانه موارد این چنین هم زیاد دارد در حالی که دانشگاه علوم پزشکی استان تعهدی برای ساماندهی و اسکان بیماران بی خانمان ندارد و این امر بر عهده سازمان بهزیستی است.

صیادی ضمن تاکید بر جایگاه رفیع خبرنگاران خاطر نشان کرد:  خبرنگاری حرفه  بسیار مقدسی است که با سختی های زیادی همراه است . فعالیت خبرنگاران موجب رشد و تحول جامعه می شود  و من شخصا همیشه شنوای خبرنگاران هستم.

وی افزود: خبرنگاران دیدبانان جامعه هستند  که جایگاه رفیع آنها را می رساند از طرفی حساسیت و مسئولیت دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز در ادامه در تشریح وضعیت کرونایی استان بیان داشت :عزم جهادی در انجام همگانی واکسیناسیون، کووید۱۹ را در این استان به عقب رانده است هرچند خطر ابتلا و مرگ و میر آن هنوز به طور کامل برطرف نشده است.

وی افزود: پیش از انجام واکسیناسیون عمومی میزان مرگ و میرهای  روزانه کرونایی در البرز به بالای ۳۰ نفر  رسید اما اکنون به کمترین سطح خود رسیده است.

صیادی  با تاکید دوباره بر رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم گفت : در یک سال اخیر با انجام واکسیناسیون کرونا ، این استان در میزان ابتلا و مرگ ومیرها وضعیت بهتری نسبت به گذشته داشته است.

وی افزود: البرز به لحاظ تزریق واکسن سومین استان کشور است و اکنون ۹۹ درصد جمعیت استان دز اول و ۴۴ درصد هم دز سوم  را تزریق کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز بیان داشت: اکنون توانسته ایم این بیماری مهلک را در استان مهار کنیم و بیشتر شهرستان های استان در وضعیت  زرد  یا نارنجی هستند و فقط اشتهارد به لحاظ رنگ بندی قرمز است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به مشکلات برون سپاری برخی خدمات این دانشگاه گفت: برون سپاری ها را پس خواهیم گرفت و خدمات دولتی در بخش عرضه دارو ،آزمایشگاه  و رادیولوژی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی استان انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال های  گذشته بخشی از خدمات دانشگاه علوم پزشکی استان  برون سپاری  و به بخش خصوصی واگذار شده بود که اکنون در تلاش هستیم تا تمام این مراکز را پس بگیریم.

وی تاکید کرد: در برون سپاری هیچ صرفه و صلاحی نه برای دولت و نه برای مردم دارد این کار زمان می برد و به مرور پس می گیریم. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز بیان داشت: در تلاش هستیم تا برای اولین بار در کشور مرکز جامع تشخیصی و درمانی سرطان در بیمارستان امام علی (ع) با تعرفه دولتی ارائه راه اندازی شود. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز برای بسته شدن پرونده شکایت از یک خبرنگار البرزی قول مساعد داد

در پایان این مراسم از خبرنگاران حوزه سلامت قدردانی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز