خبرگزاری کار ایران

در استان البرز؛

شیوع بیماری اکتیما در حیات وحش طالقان، تکذیب شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۸۴۹۰

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست البرز با اشاره به شیوع طاعون نشخوارکنندگان کوچک در طالقان، گفت: نوع بیماری که در حال حاضر باعث تلفات کل بزهای وحشی در منطقه حفاظت شده طالقان می شود، اکتیما نیست.

به گزارش ایلنا از البرز، مجید درگی ضمن تکذیب شیوع بیماری اکتیما در حیات وحش طالقان، اظهار داشت: عکس هایی در فضای مجازی منتشر می شود با عنوان شیوع بیماری اکتیما در منطقه حفاظت شده طالقان که این موضوع کذب است.

درگی افزود: با بررسی کارشناسان اداره محیط زیست و متخصصان دامپزشکی استان در پایش های اخیر هیچ گونه بیماری با مشخصات اکتیما یافت نشده است 

درگی با اشاره به نوع بیماری که در حال حاضر در منطقه حفاظت شده طالقان شیوع پیدا کرده است گفت: بیماری PPR یا طاعون نشخوارکنندگان کوچک بیماری قابل سرایت از دام اهلی به حیوانات وحشی است و در مکان‌هایی مشاهده می‌شود که دام اهلی دارای چراگاه مشترک با حیات وحشی هستند یا از آبشخورهای مشترک استفاده می‌کنند.

وی افزود: این بیماری با شروع ناگهانی تب، ریزش ترشحات از چشم و بینی، زخم دهان، تنگی نفس، اسهال بدبو و سرفه بروز می‌کند و دام مبتلا به شدت لاغر شده و تلف می‌شود. 

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست البرز گفت: ترشحات چشم، بینی، آب دهان و مدفوع حاوی مقادیر زیادی از ویروس این بیماری است و با انتشار در چراگاه باعث انتقال به سایر حیوانات می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز