خبرگزاری کار ایران

راه اندازی دستگاهی نجات بخش برای بیماران قلبی و ریوی در البرز

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۸۳۳۷

دستگاه" اکمو " ویژه بیماران قلبی و ریوی در بیمارستان شهید رجایی کرج راه اندازی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی البرز با همکاری و مساعدت سازمان بهداشت جهانی و بهره مندی از اعتبارات بین المللی تجهیزات تشخیصی و درمانی ضروری در "پروژه پاسخ به ضرورت کووید ۱۹ در ایران ICERP " و با توجه به تایید مرکز آموزشی و درمانی شهید رجایی کرج توسط نمایندگان سازمان جهانی بهداشت یک دستگاه اکمو در پاندمی کرونا به بخش icu  قلب اهدا و راه اندازی و آموزش های لازم نیز ارائه گردید.

با توجه به مشکلاتی که  در تهیه وسایل مصرفی دستگاه وجود داشت، روز گذشته ۲۷ مرداد ماه برای اولین بار به همت همکاران بیهوشی قلب ،جراح قلب  و پرسنل اتاق عمل قلب برای یک بیمار نارسایی قلبی  حین جراحی  استفاده شد که مؤثر و موفق بود.

اکمو (حمایت برون پیکری حیات) دستگاهی است که به صورت موقت نقش قلب یا ریه انسان را بازی می‌کند در واقع یک حمایتی است که می‌تواند عملکرد قلب یا ریه را ایفا کند.

و زمانی از این دستگاه می توان استفاده کرد  که تمام درمان‌های متداول چه در بحث قلب و چه در ریه استفاده شده باشد و جواب نداده باشد ، به عنوان مثال در قلب سکته قلبی اتفاق افتاده یا به دلایل ویروسی عضلات قلب از کار افتاده و یا  اگر درمان‌های طبی انجام شده باشد و جوابی نگرفته باشیم.

با وجود عملکرد ضعیف قلب می‌توانیم  به صورت موقت از این دستگاه استفاده کنیم تا در یک دوره‌ای نقش قلب مصنوعی را  بازی کند و در مورد کارایی این دستگاه در مورد  ریه می توان گفت زمانی که به دلایل مختلفی از جمله درگیری ویروسی از قبیل آنفولانزا یا کووید ، سندروم زجر حاد تنفسی، عفونت‌های شدید ،تهویه ریه به هر دلیلی امکان پذیر نباشد، به عنوان ریه مصنوعی نیز می‌توانیم از دستگاه استفاده کنیم.

با  استفاده از اکمو، قلب و ریه در فاز ریکاوری قرار می‌گیرند و  بدن در این مدت توانایی بازسازی خود را دارد، به همین دلیل با کمک دستگاه اکمو به بدن این فرصت را می‌دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز