خبرگزاری کار ایران

در استان البرز انجام شد؛

امضا تفاهم نامه همکاری بین دانشکده های منابع طبیعی و علوم و فنون نوین

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۸۲۰۶

رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران مستقر در البرز از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران در راستای همکاری های آموزشی و پژوهشی فی مابین دو دانشکده خبر داد.

به گزارش ایلنا از البرز، قربانی در جلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری های مشترک دو دانشکده منابع طبیعی و علوم و فنون نوین دانشگاه تهران، اظهار کرد: تقویت اقدامات بین دانشکده ای به ویژه در دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی کشور در راستای تحقق سیاست های دانشگاه کارافرین و تولید علم نافع ضرورت دارد. 

وی با اشاره به اینکه تحول در بخش منابع طبیعی و محیط زیست کشور نیازمند تربیت و اموزش نیروهای انسانی جامع نگر است، در نتیجه برنامه ریزی درسی در بخش های مذکور بایستی با یک رویکرد تحول‌گرایی مبتنی بر توسعه کارافرینی و دانش بنیان تدوین شود. قطعا توجه به فناوری های نوین و توسعه کارافرینی در رشته های منابع طبیعی و محیط زیست می تواند بستر مناسبی برای تقویت اشتغال فارغ التحصیلان در این رشته ها و ایجاد  ارزش افزوده در کارکردها و خدمات اکولوژیک محور در بخش منابع طبیعی فراهم آورد از سوی دیگر در صورت توجه به فناوری های نوین و کارافرینی در تربیت و اموزش دانشجویان بخش منابع طبیعی و محیط زیست در تولید علم نافع برای حل معضلات جامعه و صنعت مرتبط با منابع طبیعی و محیط زیست کارامد و موثر خواهد بود. 

رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران مستقر در البرز خاطرنشان کرد: تلفیق نگاه فناورانه و دانش بنیان دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران و ظرفیت علمی دانشکده منابع طبیعی به عنوان کهن ترین واحد آموزش عالی منابع طبیعی کشور در مدیریت پایدار اکوسیستم های طبیعی،  می تواند بسترساز تربیت نیروی انسانی کارامد در حل چالش های  چندوجهی و پیچیده مرتبط با  نظام حکمرانی منابع طبیعی و محیط زیست کشور  باشد.

در ادامه این جلسه علی حسین رضایان رئیس دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران ضمن معرفی دانشکده، در مورد اهداف راه اندازی دانشکده علوم و فنون نوین گفت: این دانشکده که با مأموریت جدید جهت جذب نخبگان و پژوهشگران و انجام پژوهش‌های کاربردی میان‌رشته‌ای و به منظور خلق و ارائه دانش مورد نیاز به جامعه و  مراکز صنعتی و ملی و ترویج باور کارآفرینی در بین دانشجویان، دانش‌آموختگان و اعضای هیات علمی ایجاد شده است، در چارچوب تفاهم نامه مذکور در انجام فعالیت های بین رشته ای در حوزه  آموزشی و پژوهشی با دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران همکاری و مشارکت فعال خواهد داشت. 

وی افزود: هدف از این همکاری انجام پژوهش های کاربردی میان رشته ای و تبدیل ایده‌های نوآورانه به محصولات فناورانه جدید است تا به بازار مصرف عرضه شود. با توجه به اینکه شناسایی و حل چالش‌ها و مسائل منابع طبیعی و محیط زیست مانند موضوعات مرتبط با بوم‌سازگان‌های جنگلی، مرتعی، بیابانی، محیط‌زیست و شیلات کشور یک موضوع میان رشته ای است و با تفکر و روش های سنتی دیگر نمی توان مدیریت کارآمد و به روز انجام داد بنابراین امیدوار هستیم در فعالیت های آموزشی و پژوهشی مشترک با همکاری اعضای هیات علمی رشته هایی مانند مهندسی هوافضا، مکاترونیک، انرژی های تجدید پذیر دانشکده علوم و فنون نوین فناوری های جدید و به روز شده در مدیریت و نگهداری منابع طبیعی بدست آید و منجر به انجام فعالیت‌های فناورانه و راه اندازی شرکت های دانش‌بنیان و توسعۀ کارآفرینی و اشتغال در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست گردد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز