خبرگزاری کار ایران

رئیس بنیاد مسکن کشور:

متقاضیان وام ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی فعلا با ۱۰۰ میلیون، نوسازی خانه های خود را شروع کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۸۱۰۵

رئیس بنیاد مسکن کشور گفت: دستور رئیس جمهور مبنی بر وام ۲۰۰ میلیونی در حال عملیاتی شدن است لذا روستاییان نوسازی مسکن خود را با ۱۰۰ میلیون تومان شروع کنند تا ۱۰۰ میلیون تومن متمم پرداخت شود.

به گزارش ایلنا از البرز، اکبر نیکزاد در حاشیه تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد مسکن استان البرز با اشاره به اجرایی نشدن دستور رئیس جمهور در افزایش وام مسکن روستایی از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان گفت: در حوادث سیل و زلزله ای که چند ماه گذشته در کشور اتفاق افتاد، تاثیر ساخت مسکن ایمن در روستاها به خوبی مشخص شد، در مناطقی که خانه های بازسازی شده و با ساخته شده ایمن روستایی وجود داشت هیچ خسارتی وجود نداشت.

نیکزاد با اشاره به دستور رئیس جمهور به مسئولان گفت: قرار بود وام مسکن روستایی به ۲۰۰ میلیون تومانی افزایش یابد که از اول مرداد این افرایش اعتبار انجام شود اما  مسئولان ذیربط می گویند که این دستور  رئیس جمهور در حال عملیاتی شدن است و به من گفتند که باید مقداری حوصله به خرج دهیم تا منابع مالی آن تامین شود.

رئیس بنیاد مسکن اضافه کرد: به علت نزدیکی فصل سرما و محدودیت زمانی ساخت و ساز مخصوصا در مناطق سردسیر از روستاییان خواسته ایم که نوسازی مسکن خود را با ۱۰۰ میلیون تومان شروع کنند تا ۱۰۰ میلیون تومن متمم پرداخت شود.

نیکزاد ادامه داد: در حال حاضر ساخت ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در روستاهای کشور شروع شده که حدود ۱۰۰ هزار واحد آن به مرحله سقف و زیر سقف رسیده و برای تکمیل آنها نیازمند پرداخت کامل وام مسکن روستایی هستیم.

وی با توجه با اقدامات بنیاد مسکن در مورد روستاهای سیل زده کشور هم گفت: در ۲۹ نقطه کشور در حال حاضر ستادهای بازسازی در مناطق زلزله زده و سیل‌زده در حال فعالیت هستند.

رئیس بنیاد مسکن کشور افزود: تشکیل پرونده در تمام مناطق تمام شده و مرحله آواربرداری و بازسازی در همه مناطق سیل‌زده شروع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز