خبرگزاری کار ایران

در استان البرز؛

مرکز نوآوری انرژی پژوهشگاه مواد و انرژی راه‌اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۵۶۵

مشاور فناوری‌های ساخت و اقتصاد دانش‌بنیان پژوهشگاه مواد و انرژی از راه‌اندازی مرکز نوآوری انرژی این پژوهشگاه، خبر داد.

به گزارش ایلنا از البرز، مجید عسکری از راه‌اندازی مرکز نوآوری انرژی این پژوهشگاه با هدف ایجاد انگیزه و حمایت از ایجاد هسته‌های اولیه نوآوری و کارآفرینی، حمایت از ایده‌های کسب و کار، رونق اقتصاد، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، توسعه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور و همچنین اشاعه فرهنگ نوآوری جهت نیل فارغ التحصیلان و اساتید صاحب ایده برای تاسیس شرکت‌های دانش‌محور، خبر داد.

وی گفت: مرکز نوآوری انرژی پژوهشگاه مواد و انرژی در راستای شعار سال؛ «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» و با مشارکت مالی بخش خصوصی از جمله شرکت توسعه فن‌آوری مواد و انرژی آراد، راه‌اندازی می‌شود.

این مسئول افزود: این پژوهشگاه با توجه به ماموریت اصلی و تخصصی خود؛ مواد و انرژی و نیز رسالت خود در مشارکت در ارتقاء و بهبود شرایط زندگی مردم از طریق انجام پژوهش‌های بنیادین، تحقیقات کاربردی منجر به کسب فناوری‌های مرتبط با تولید و مصرف انرژی و توسعه مواد پیشرفته، تجاری‌سازی فناوری‌ها و ارائه دستاوردها به جامعه و تربیت پژوهشگران خبره، خلاق، کارآفرین و کارآمد، اقدام به ایجاد مرکز نوآوری انرژی نموده است.

 مشاور فناوری‌های ساخت و اقتصاد دانش بنیان پژوهشگاه افزود: پژوهشگاه مواد و انرژی در این راستا با راه‌اندازی مرکز نوآوری انرژی علاوه بر ایجاد بستری مناسب برای تجاری‌سازی نتایج تحقیقات، به توانمندسازی روستاهای دورافتاده کشور در استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر نیز، کمک شایانی خواهد نمود.

وی با اشاره به ضرورت تاسیس مرکز نوآوری انرژی در این پژوهشگاه، اظهار داشت: ایجاد این مرکز، دستاوردهای تحقیقاتی، فنی و مهندسی و اجتماعی به دنبال خواهد داشت؛ نهادینه شدن نوآوری انرژی و حرکت به سمت بومی شدن، جایگزین کردن سوخت‌های فسیلی با انرژی‌های تجدیدپذیر و نیز کمک به محیط زیست و رفاه حل مردم از جمله این دستاوردها است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز