خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز:

البرز این ظرفیت را دارد که استانی فاقد بیکار شود/تولید و صنعت البرز به ۵ هزار نفر نیروی کار نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۴۴۹۲

استاندار البرز با بیان اینکه صنایع کوچک جایگاه مهمی در تولید و اشتغال دارند، گفت: این صنایع در البرز فعالیت قابل توجهی دارند که باید برای حمایت از آنها برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم.

به گزارش ایلنا از البرز، مجتبی عبداللهی در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی استان برگزار شد،  با بیان اینکه بسیاری از واحد‌های تولیدی و شهرک های صنعتی استان نیازمند نیروی کارگری هستند، افزود: اکنون واحد ها و شهرک های صنعتی پویا هستند و بواسطه این امر به نیروی کار نیاز دارند.

وی ادامه داد: با توجه به برآورد ها و نیازهای اعلام شده، اکنون در بخش تولید و صنعت استان به بیش از ۵ هزار نفر نیروی کار نیاز است.

عبداللهی گفت: باید در راستای تامین نیروی کارگری و ماهر برای کارآفرینان اقدام کنیم از این رو قرارگاه اشتغال استان البرز راه اندازی می شود.

وی با عنوان اینکه البرز این ظرفیت را دارد که بعنوان استان سبز در حوزه اشتغال معرفی شود و متقاضیان اشتغال به شغل مناسب دست یابند، تصریح کرد: یکی از موضوعات مهمی که در شهرک های صنعتی بویژه اشتهارد وجود دارد، نداشتن محل سکونت برای کارگران است.

استاندار البرز افزود: بر این اساس درصدد هستیم که محل های اسکان کارگران را با تخصیص زمین مناسب در شهرک ها به صورت رایگان، ایجاد کنیم.

عبداللهی با اشاره به اینکه صاحبان صنایع و بویژه شهرک های صنعتی می توانند زمین رایگان برای این منظور دریافت کنند، اظهار داشت: این محل های اسکان به شکل خوابگاه های انفرادی و یا مسکن های خانوادگی پیش بینی خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه صنایع کوچک جایگاه مهمی در تولید و اشتغال دارند و باید به این امر نیز توجه ویژه ای داشت، افزود: این صنایع در البرز فعالیت قابل توجهی دارند که باید برای حمایت از آنها برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم.

عبداللهی در پایان گفت: از همفکری و تعامل نخبگان و افراد صاحبنظر در خصوص کاهش نرخ بیکاری استقبال می کنیم چراکه عزم جدی و همیت ویژه ای برای این منظور معطوف کرده ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز