خبرگزاری کار ایران

از ۱۸ تا پایان محرم؛

نمایشگاه مهدویت در کربلا برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۲۳۴۷

رئیس بنیاد مهدویت استان البرز از برپایی نمایشگاه مهدویت در بین الحرمین کربلا خبر داد و گفت: افتتاح این نمایشگاه در روز ۱۸ محرم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، محمود شفیق عصر روز سه شنبه ۱۱ مردادماه جاری در نشست خبری به برگزاری نمایشگاه تجسمی معرفتی عاشورا و مهدودیت  اشاره کرد و اظهار داشت: مجتمع بین المللی مهدیون کرج با حمایت مردم اداره می شود و هیچ بودجه دولتی ندارد.

وی با عنوان اینکه رویکرد این مجتمع، بحثِ شناخت و معرفت در قالب هنر است، تصریح کرد: از سال ۹۴ در بین الحرمین کربلا، شاخص فعالیت ما شروع شد و اولین نمایشگاه تخصصی عاشورا و واقعه کربلا در مساحتی حدود ۵۰۰ متر در کربلا برگزار شد.

شفیق ادامه داد: در سال ۹۵ در فضای هزار متری، تدارک عظیمی دیده شد اما بابت ساخت تجهیزات، بدهی داشتیم لذا سال ۹۶ و ۹۷ نمایشگاه برگزار نشد و سال ۹۸ با خلاقیت بیشتر انجام شد.

وی با اشاره به بیماری کرونا و وقفه ۲ ساله، اظهار کرد: در این فاصله نمایشگاه امام زمان شناسی تجهیز شد و با توجه به سفارشاتی که از کربلا گرفتیم ماکت و پرده های نقاشی آنها هم آماده شد.

وی افزود: با توجه به شرایط فعلی عراق، برگزاری نمایشگاه به راحتی ممکن نبود اما یک ماه گذشته موافقت برگزاری نمایشگاه بین الحرمین کربلا صورت گرفت و در حال تدارک برای انتقال تجهیزات و ماکت نمایشگاه هستیم.

شفیق با یادآوری اینکه در این نمایشگاه رونمایی از ۳ کتاب فرهنگی مذهبی برگزار می شود، اضافه کرد: در ایام ماه محرم بعد از عاشورا با عزیمت کاروان فرهنگی مجتمع به سمت کربلا این نمایشگاه برگزار خواهد شد و کار اجرایی آن شروع می شود.

مدیر مجتمع بین المللی  مهدیون کرج با عنوان اینکه ۱۸ محرم افتتاح این نمایشگاه عظیم است، گفت: این نمایشگاه تا پایان محرم ادامه خواهد داشت. در این نمایشگاه،  رییس بنیاد مهدویت استان البرز و اساتید دینی حضور دارند و بحث مهدویت با چندین زبان رایج در کربلا ارائه می شود.

حجت الاسلام عسگری رئیس بنباد مهدوبت استان البرز در ادامه این نشست خبری، گفت: مساله مهدویت موضوع مهمی است که به درستی به مردم معرفی نشده است و در ارتباط با مهدویت کار فرهنگی و هنری قابل توجهی در کشور مطرح نشده است.

وی افزود: این در حالیست که ادیان دیگر در این ارتباط به شدت فعالیت دارند و تصمیم های مهم دنیا با انطباق بر آثار، کتابها و نشریات مختلف آنها در عرصه های گوناگون دنبال می شود.

عسگری با عنوان اینکه در ارتباط با مهدویت ۱۲۰ آبه و ۲هزار حدیث داریم، گفت: مجتمع مهدیون کرج در تدارک برپایی نمایشگاهی است ‌که در مورد مهدویت تلاش می کند این موضوع فراگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز