خبرگزاری کار ایران

معاون گردشگری البرز:

خوابگاه‌های دانشجویی حق پذیرش غیر دانشجو را ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۱۶۸۲

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز گفت: خوابگاه‌های دانشجویی بخش خصوصی که طرف قرارداد با دانشگاه‌ها هستند فقط می‌توانند نسبت به پذیرش دانشجویان معرفی شده از طرف دانشگاه‌ها اقدام کنند و حق پذیرش مهمانان غیر دانشجو و خارج از دانشگاه‌ها را ندارند.

به گزارش ایلنا از البرز، شهرام علی‌محمدی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در البرز برخی واحدهای اقامتی به صورت غیرمجاز در حال فعالیت هستند و یا با مجوز خوابگاه دانشجویی به پذیرش دیگر مهمانان می‌پردازند. درحالی که پذیرش دیگر مهمان‌ها فقط با مجوز خانه مسافر صورت می‌گیرد.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهتگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز افزود: همین افراد چنانچه مایل هستند نسبت به پذیرش مهمانان اقدام کنند، بر اساس آیین‌نامه مربوط به تأسیسات گردشگری به معاونت گردشگری اداره کل مراجعه کرده و نسبت به اخذ مجوز خانه مسافر اقدام کنند تا بتوانند به عنوان واحد اقامتی فعالیت کنند.

او ادامه داد: مکانی مانند خوابگاه می‌تواند با همان شکل در قالب هاستل ولی با مجوز واحد اقامتی خانه مسافر در اختیار گردشگران و مسافران غیر دانشجو قرار بگیرد تا هزینه اقامت نیز کاهش یابد

مجوز فعالیت یک واحد اقامتی متخلف در کرج لغو شد

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز در ادامه از لغو مجوز یک واحد اقامتی خبر داد و گفت: مجوز یک واحد مهمانپذیر به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، ایمنی و آتش‌نشانی و بی توجهی نسبت به تذکرات و اخطارهای کمیسیون درجه‌بندی استان باطل شد.  

وی با اشاره به رعایت نشدن حقوق گردشگران در این واحد اقامتی افزود: بر اساس گزارش‌ها و بازدید‌های کارشناسان و بازرسان استان تخلفاتی در این واحد اقامتی صورت گرفته و چند مرتبه تذکر و اخطار نیز داده شد که مورد بی توجهی قرار گرفت. 

علی‌محمدی ادامه داد: موضوع در کمیسیون درجه‌بندی استان مطرح شده و یک فرصت دیگر به این واحد اقامتی داده شد ولی با بی‌توجهی صورت گرفته پروانه این مهمانپذیر لغو شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز