خبرگزاری کار ایران

معاون فرمانداری کرج:

بانک مرجع جستجوی کتاب در مرکز استان معرفی شود/ لزوم بکارگیری نمادهای شهری برای ترویج مطالعه و فرهنگ کتابخوانی

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۸۸۰۲

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری کرج گفت: علاوه بر ایجاد و توسعه زیرساخت های فضای مطالعه باید روش های نوینی نیز برای افزایش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی فراهم شود.

به گزارش ایلنا از البرز، مهدی آقابراری در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان کرج که در سالن غدیر فرمانداری برگزار شد، با اشاره به تغییر سبک مطالعه و کاهش سرانه کتاب‌خوانی، اظهار داشت: علل این موضوع باید بررسی شود ضمن اینکه به موازات آن بسترهای لازم برای دسترسی سهل الوصول به کتاب ها از طریق بانک جامع کتابخانه های عمومی فراهم باشد و به صورت عمومی اطلاع رسانی شود تا افراد برای تهیه کتاب دچار سردرگمی نباشند.

 آقابراری ادامه داد: اِلمان ها و نمادهای شهری برای ترویج مطالعه، تبلیغات و شیوه های جدید و طرح های کتاب خوانی برای ترغیب به کتابخوانی از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری کرج گفت: راه اندازی کتابخانه های سیار روستایی، ایجاد شوراهای فرهنگ محلات هم از دیگر اقداماتی است که زمینه ساز ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بین اقشار مختلف جامعه خواهد بود.

 آقابراری در ادامه ضرورت فرهنگسازی اهداء کتاب از خانه تا محله ها را مورد تاکید قرار دادگفت: کتاب هایی که درخانه ها خاک می خورند بعنوان سرمایه علمی و ملی هستند که باید با شیوه ها و سبک و سیاقی نو بتوانیم عزم همگانی را برای واگذاری کتاب ها در مجامع عمومی و استفاده همه مردم فراهم کنیم.

وی افزود: ایجاد شوراهای فرهنگی محلات که از مباحث قرارگاه اجتماعی نیز بشمار می رود زمینه ساز انس و الفت اجتماعی و احصاء ظرفیت ها اجتماعی برای ایجاد پیوند بین این پتانسیل ها و ارتقاء سطح اجتماعی محله ها است.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری کرج در بخش دیگری پیرامون برنامه ریزی برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان نیز اظهار داشت: برنامه های این حوزه کافی و راضی کننده نیست و باید بر حسب استعدادها و علایق دانش آموزان با نظر سنجی از آنها برای تابستانی متفاوت از ماه ها قبل برنامه ریزی کرد.

پرداخت سهم نیم درصد شهرداری به کتابخانه ها نیز از دیگر نکات طرح شده در این جلسه بود.

آقابراری گفت: شوراها نمایندگان مردم در پارلمان شهری هستند و باید مطالبه گر هزینه های صرف شده در این زمینه باشند و با تشکیل کمیسیون های فرهنگی و بهره مندی از ظرفیت نخبگان شهری و شناسایی آنها در زمینه ترویج کتاب و کتابخوانی طرح و برنامه اجرایی ارائه دهند.

بکارگیری شیوه های خلاقانه برای کتابخوانی، احصاء بانک اطلاعاتی ناشنوایان برای بهره مندی این قشر از ظرفیت بخش ناشنوایان دو کتابخانه امیرکبیر و حلی در کرج، توسعه کتابخانه ها در فضای آزاد شهری و پارک ها از دیگر موضوعات مورد اشاره در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان کرج بشمار می رفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز