خبرگزاری کار ایران

در استان البرز؛

شرایط متقاضیان ایجاد موسسات کاریابی غیردولتی اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۸۵۷۸

مدیر کل تعاون ،کار ورفاه اجتماعی استان البرز از اعلام شرایط متقاضیان ایجاد موسسات کاریابی غیر دولتی خبر داد.

به گزارش ایلنا از البرز، عبدالله دارایی با اعلام شرایط لازم برای تاسیس کاریابی اظهار کرد: داشتن حداقل ۳۰ سال سن، نداشتن سابقه کیفری مؤثر به تأیید مراجع ذیصلاح ، دارابودن مواردی مانند مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی ترجیحاً در یکی از رشته‌های مدیریت، علوم اجتماعی، علوم تربیتی، حقوق، علوم اقتصادی و روانشناسی، کارت پایان خدمت ، آشنایی کامل با قوانین و مقررات مربوط به بازار کار و کاریابی و تجربه کاری در زمینه فعالیت کسب و کار حداقل، از مهمترین شرایط متقاضیان جهت ایجاد کاریابی است.

دارایی افزود: متقاضیان ایجاد مؤسسه کاریابی تخصصی، علاوه بر داشتن مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی در رشته‌های مرتبط با حوزه فعالیت لازم است با قوانین و مقررات حوزه تخصصی آشنا باشند. همچنین اشخاص حقوقی متقاضی فعالیت در چهارچوب این آیین‌نامه باید موضوع فعالیت را در اساسنامه خود ثبت کنند.

مدیر کل تعاون، کار البرز در خصوص وظایف موسسات کاریابی مجاز گفت: مدیران کاریابی های داخلی می بایست نسبت به شرایط بازار کار داخل کشور و استان آگاهی کامل داشته باشند، همچنین نسبت به ثبت نام کارجویان بر اساس شرایط آنان طبق قوانین مصوب اقدام کنند.

وی ادامه داد: کاریابی ها می بایست نسبت به شناسایی فرصت های شغلی داخل در محدوده استقرار فعالیت مؤسسه کاریابی اقدام و کارجویان را  به واحدهای پذیرنده معرفی و بکارگیری کرده و در راستای فعالیت های خود نسبت به  تهیه گزارش های تخصصی دوره ای مربوط به بازار کار محدوده فعالیت موسسه کاریابی و ارائه آن به مراجع ذیربط اقدام کنند.

دارایی یادآور شد: دیگر وظایف  کاریابی جهت ارائه خدمت به کارجویان شامل راهنمایی و معرفی جویندگان کار فاقد مهارت به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای به منظور فراگرفتن مهارت های مورد نیاز بازار کار با هماهنگی اداره کل استان، ورود اطلاعات بازار کار به سامانه مربوطه به صورت به هنگام و بهره‌برداری از اطلاعات آن، ارسال به موقع اطلاعات و آمار عملکرد ماهانه به اداره کل استان بر اساس ضوابط وزارت متبوع، حفظ و نگهداری اطلاعات شغلی و هویتی جویندگان و ... است.

وی خاطر نشان کرد : هماهنگی با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به منظور توسعه دوره‌های آموزشی مهارت متناسب با نیازهای داخلی و خارجی و مبادله اطلاعات با سایر مؤسسات کاریابی به منظور تأمین نیروی کار نیز از دیگر اقدامات کاریابی ها در استان است که در راستای اشتغال کارجویان صورت می پذیرد.

دارایی تاکید کرد : در حال حاضر در استان اولویت ایجاد مراکز کاریابی در شهرستانها بویژه شهرستانهای چهارباغ و محلات و مناطق پرتراکم و فاقد کاریابی است، متقاضیان می توانند در این خصوص نسبت به ارائه تقاضای خود به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به شرایط  اعلام شده، وفق دستورالعمل صدور مجوز کاریابی غیردولتی که شرح کامل این دستورالعمل در سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایت اداره کل به ادرس alborz.mcls.gov.ir  بخش کاریابی ها آمده است مراجعه و اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز