خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز:

مرکز آموزش فنی و حرفه ای البرز برای نخستین بار اعتبار ۱۰۰میلیاردی گرفت/اجرای طرح کهاد و نخلستان نیازمند همراهی دانشگاه ها و صنایع است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۷۰۵۰

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز با اشاره به سفر ریاست جمهوری از اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی استان خبر داد و گفت: برای نخستین بار اعتبار استان البرز افزایش پنج برابری داشت که مقرر شده طی مدت سه سال از طرف دولت پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، بهزاد غفاری امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته مهارت برگزار شد، نسبت به عملکرد سال گذشته اظهار داشت: با توجه به ۷ مرکز آموزش فنی و حرفه ای در البرز حدود ۲میلیون و ۱۰۵ نفر در ساعت آموزش دادیم و بالع بر ۱۳ هزار و ۶۸۹ نفر در سال ۱۴۰۰ مهارت کسب کردند.

وی با اشاره به تنوع آموزش این مرکز افزود: علاوه بر آموزش در مراکز ثابت، کسب مهارت در پادگان ها برای سربازان در زمان خدمت در مجموع به ۱۱۲۲ نفر دوره انجام شد. مهارت افزایی در زندان ها برای ۳۰۶ دوره برای هزار و ۸۵ نفر مددجو برگزار شد و همچنین ۳۸۰ نفر دوره برای حاشیه نشینان انجام شد.

غفاری تصریح کرد: ایجاد قرارگاه اجتماعی یکی از اقدامات زمان دولت سیزدهم است که در استان البرز با ۷ کارگروه با جدیت دنبال می شود و ضمن شناسایی محله های محروم میزخدمت برپا می شود.

وی با اشاره به ۴۰۸ نفر دوره مهارت افزایی در سال گذشته، گفت: علاوه بر کارگاههای ثابت، کارگاههای روستایی، عشایر، سیار شهری و کارگاههای صنایع داریم که البرز در کشور در این زمینه رتبه اول کشوری را کسب کرده است. ۹۵ واحد صنعتی شناسایی و به آنها مجوز کارگاهی داده شده که آموزش در صنایع و صنوف مختلف صورت می گیرد.

غفاری ادامه داد: آموزش مهارت افزایی برای معلولان تحت حمایت بهزیستی و برای بیماران مبتلا به مواد مخدر در کمپ های ماده ۱۶ فعالیت خوبی داریم که بعد از ترک اعتیاد بتوانند کسب و کار خوبی داشته باشند که در مجموع ۲ میلیون و ۱۰۵ هزار نفر ساعت آموزش دیدند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز گفت: آموزش در بخش خصوصی نیز خدماتی شامل صدور مجوز و تمدید قراردادهاست که طی ۳ روز موافقت اصولی صادر می شود و در نهایت کمتر از یک ماه افتتاح می شود.

وی تصریح کرد: صدور موافقت نامه اصولی در سال گذشته ۱۷۱ مورد بود در حالیکه در چهار ماهه سال جاری ۱۱۹ مجوز صادر شده است. صدور پروانه تاسیس در سال گذشته ۴۱ مورد و در سال جاری ۶۴ مجوز آموزشگاه جدید صورت گرفت. 

غفاری با اشاره به سفر ریاست جمهوری از اعتبار  ۱۰۰ میلیارد تومانی استان یاد کرد و گفت: برای نخستین بار اعتبار استان البرز افزایش پنج برابری داشت که مقرر شده طی مدت سه سال از طرف دولت پرداخت شود و این اتفاق خوبی است که با پشتوانه این اعتبار بتوانیم مراکز فنی و حرفه ای را تقویت و تجهیزات را به روز کنیم.

وی از خیرین نیز دعوت کرد که در این امر کمک کنند و با حمایت خود به نوسازی مراکز قدیمی مانند مرکز آموزش خواهران در میدان استاندارد کرج، شرایط مناسبی برای فراگیری مهارت ایجاد شود.

این مسئول استانی با اشاره به طرح کهاد و نخلستان گفت: این دو طرح برای حین دوران دانشگاهی و بعد از فارغ التحصیلی دانشجویان به کسب مهارت آنها کمک می کند و آمادگی داریم در این ارتباط با تمام دانشگاهها تفاهم نامه منعقد کنیم.

غفاری از برگزاریالمپیاد بین المللی مهارتی یاد کرد و گفت: فرانسه میزبان المپیاد آینده است و تیم منتخب کشورمان که پیش از این با تعداد محدود در این رقابت شرکت می کرد اما مقرر شده در المپیاد آینده در بیشتر رشته ها و با تعداد ۳۱ نفر به رقابت بپردازد.

وی گفت: سال گذشته به دلیل کرونا موفق به حضور در رقابت بین المللی نشدیم اما تیم منتخب استان البرز در رقابت کشوری با کسب دو مدال طلا در رشته های نرم افزارهای تجاری برای کسب و کار و شبکه های کامپیوتر و همچنین کسب یک مدال برنز در رشته فناوری وب، موفقیت خوبی به دست آورد. در بین این شرکت کنندگان، ۳ نفر دیگر از البرز در رشته های طراحی گرافیک، جواهرسازی و تأسیسات موفق به کسب دیپلم افتخار شدند که از بین این افراد، تعدادی در رقابت فرانسه حضور خواهند داشت.

این مدیر استانی با اشاره به برنامه های استان در هفته مهارت از برپایی میز خدمت در قرارگاه اجتماعی با حضور مدیر کار، سخنرانی و میزخدمت در نماز جمعه کرج، مسابقات ورزشی بین پرسنل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان، بازدید مسئولان استانی از مراکز فنی و حرفه ای البرز، برگزاری نمایشگاه و تقدیر از مربیان، پرسنل و کارمندان نمونه، یاد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز