خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز:

استان البرز برای رسیدن به میانگین کشوری به 2300 تخت بیمارستانی نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۶۹۲۶

استاندار البرز گفت: با افتتاح مراکز درمانی در البرز، گامی موثر در راستای ارتقای سرانه های بهداشتی و درمانی در کرج برداشته شد اما برای رسیدن به میانگین کشوری به 2 هزار و 300 تخت بیمارستانی نیاز داریم.

به گزارش ایلنا از البرز، مجتبی عبداللهی در مراسم افتتاح بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی 100 تختی آرام که روز چهارشنبه برگزار شد، با اشاره به ضعف جدی سرانه های بهداشتی و درمانی در استان نسبت به جمعیت، افزود: برای رسیدن به میانگین کشوری در این حوزه به 2 هزار و 300 تخت بیمارستانی نیاز داریم.

وی ادامه داد: از تلاش های شبانه روزی متولیان راه اندازی این بیمارستان نهایت قدردانی را دارم چراکه با روحیه ایثار و مردم دوستی وارد میدان شده اند و به طور قطع اگر در حوزه دیگری سرمایه گذاری می کردند، بهره اقتصادی بیشتری را از آن خود می کردند.

عبداللهی گفت: در کشور پزشکان حاذق فراوانی داریم ولی با کمبود جدی امکانات و تجهیزات مواجه هستیم از این رو نیاز است که بخش خصوصی برای ارتقا سرانه ها، این چنین قدرتمند وارد میدان شود.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان، افزود: به طور معمول در سفرهای استانی رییس جمهور، پروژهای با پیشرفت بالای 60 درصد مطرح می شوند ولی در این سفر دکتر رییسی شخصا بیمارستان کمالشهر با 10 درصد پیشرفت را مورد بازدید قرار داده و تامین اعتبار آن را در مصوبات قرار دادند.

استاندار البرز اضافه کرد: دولت سیزدهم با حضوری قدرتمند و مدیریت بیماری کرونا از طریق واکسیناسیون و تامین امکانات و تجهیزات بیمارستانی، نشان داد که به سلامت مردم اهمیت فراوانی می دهد.

وی افزود: بر این اساس در استان البرز نیز با اهتمام ویژه ای جهت حل موانع پیشرفت پروژه های بیمارستانی اقدام کرده ایم و هر هفته جلساتی با این عنوان داریم.

عبداللهی گفت: اکنون چند پروژه بزرگ بیمارستانی شامل بیمارستان های دولتی و خصوصی شهرستان فردیس نیز در شرف تکمیل هستند که با بهره برداری از آنها در آینده ای نزدیک حدود 50 درصد از نیاز استان به تخت بیمارستانی تامین می شود.

وی افزود: استقرار پزشکان متخصص و فوق تخصص در بیمارستان های استان به صورت شبانه روزی ضرورت دارد از این رو در استانداری و فرمانداری ها یک مسئول بعنوان استاندار شب در این رابطه به شکل سرزده به نظارت می پردازد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز