خبرگزاری کار ایران

معاون خدمات شهر منطقه ۶ شهرداری کرج خبرداد:

ساختمان ۷ طبقه حیدر آباد در معرض ریزش/لزوم تسریع در تخلیه ساکنین

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۶۵۲

معاون خدمات شهر منطقه ۶ شهرداری کرج گفت: ساختمان هفت طبقه در حیدرآباد فاقد استحکام واقع در حیدر آباد نا امن است و باید ساکنین خانه های خود را تخلیه کنند.

به گزارش ایلنا از البرز، سیروس کاشی در جمع خبرنگاران در خصوص ساختمان هفت طبقه واقع در حیدر آباد که فاقد استحکام است، اظهار کرد: دو روز پیش بر اساس نظرات کارشناسی مشخص شد که این ساختمان استحکام لازم را ندارد و باید هرچه سریعتر تخلیه شود.

وی در ادامه با بیان اینکه مدیریت بحران استانداری، نیروهای هلال احمر و آتش نشانی به سرعت در محل حضور یافتند، عنوان کرد: براساس گزارش سازمان آتش نشانی، این ملک فاقد استحکام است و مشکل فنی دارد.

کاشی با بیان اینکه دستور قضایی مبنی بر تخلیه هرچه سریعتر ساکنین صادر و به آنها ابلاغ شده است، تصریح کرد: از شهروندان ساکن در این مجتمع خواستاریم به خاطر حفظ جان خود همکاری داشته باشند و خانه‌های خود را تخلیه کنند.

وی محل اسکان اضطراری ساکنین مجتمع ۷ طبقه ناامن حیدرآباد را در یک سالن ورزشی اعلام کرد و گفت: هلال احمر نیز لوازم مورد نیاز برای اسکان همچون پتو، چادر و غیره را در اختیار ساکنین خواهد گذاشت.

معاون خدمات شهر منطقه ۶ شهرداری کرج با بیان اینکه کارشناسان فنی شهرداری و نظام مهندسی از ساختمان مربوطه بازدید و اعلام کرده‌اند ساختمان برای ساکنین نا‌امن و خطرناک است و باید هرچه سریعتر تخلیه شود.

وی خاطرنشان کرد: مطابق کارشناسی‌ها ساختمان مذکور بیش از ۱۰ سال پیش و بدون رعایت اصول فنی ساخته شده و حداقل ۵ سال است که در وضعیت نا امن بوده و تا کنون هیچ گزارشی به شهرداری یا سازمان آتش نشانی مبنی بر ترک خوردگی ستون ها از سوی ساکنین واصل نشده بود.

کاشی با بیان اینکه حفظ جان شهروندان اصلی‌ترین اولویت مدیریت شهری است، تصریح کرد: از این عزیزان خواستاریم به لحاظ حفظ جان خود ساختمان را تخلیه کنند؛ شهرداری نیز مطابق قوانین و نظر شورای شهر تمام توان خود را برای حمایت از خانواده‌های ساکن این ساختمان هفت طبقه به‌کار می‌گیرد.

محمد جمشیدی، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج نیز پیش از این تاکید کرده بود که این ساختمان ۷ طبقه ۱۴ واحدی حیدرآباد در معرض خطر ریزش قرار دارد و به دلیل ترک های ساختمان، احتمال ریزش آن بالاست و دستور قضایی برای تخلیه واحد‌ها صادر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز