خبرگزاری کار ایران

در راستای حل مشکلات مردمی انجام شد؛

دیدار مدیرکل تعاون استان البرز با گروه‌های مردمی ساوجبلاغ

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۱۷۵۸

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز در دیدار مردمی در شهرستان ساوجبلاغ، مشکلات مشاغل خانگی، توسعه تعاونی ها و رصد و شناسایی افراد را در سامانه حامی، بررسی کرد.

به گزارش ایلنا از البرز،‌ عبدالله دارایی در دیدار با گروه‌های مختلف مردمی از بخش‌ها، روستاها و شهرهای شهرستان ساوجبلاغ پیرامون موضوعات مشاغل خانگی، توسعه تعاونی‌ها و رصد و شناسایی افراد مورد نظر در سامانه حامی، دیدار و گفت و گو کرد.

این برنامه که با محوریت شناسایی و رصد خانواده‌های مورد نظر در سامانه حامی و همچنین توسعه مشاغل خانگی و تقویت تعاونی ها برگزار شد، حاضرین به بیان مطالب و موضوعات مرتبط با شهرها و روستاها و محلات خود پرداختند.

این دیدار با حضور جمعی از مسئولان محلی شهرستان ساوجبلاغ و معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی استان البرز برگزار شد، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز با تاکید بر حضور و مشارکت مردمی، گروه‌ها و اقشار و معتمدین محلی در شناسایی خانواده هایی که لازم است در طرح سامانه حامی مورد حمایت قرار بگیرند، تاکید کرد و گفت: نقش ارزنده مشارکت معتمدین محلی و دغدغه مندان و فعالان اجتماعی در امر ارتقاء سطح معیشت و زندگی مردم و همچنین کمک و آموزش آنان در مباحث مربوط به مشاغل به ویژه مشاغل خانگی و توسعه تعاونی های روستایی، تولید و اشتغال پایدار را نباید فراموش کرد.

عبدالله دارایی در این برنامه ضمن شنیدن مطالب حاضرین که پیرامون مسائل معیشتی مباحث مرتبط به بیمه اجتماعی و همچنین موضوعات اشتغال سرپرستان خانوار مطرح شد، تصریح کرد: در دولت سیزدهم، رویکرد به مشارکت مردم به عنوان پایه و اساس حاکمیت باید در راستای هم افزایی و نقش اجتماعی فعالان، معتمدین و خیرین در تقویت نگرش خانواده ها به موضوع کار و اشتغال، آموزش کسب و کارها و تولید فعالانه باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: رویکردی که هم اکنون در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی وجود دارد، به این امر تاکید دارد و باید بسترهای تقویت مشاغل به ویژه مشاغل خانگی و توسعه تعاونی ها مورد توجه قرار گیرد و آموزش اشتغال به عنوان امری اجتناب ناپذیر باید از سوی فعالان اجتماعی در میان خانواده ها ترویج شود و زمینه حمایتی سرپرستان خانوار در موضوعات خود اشتغالی و کسب و کارهای خانگی فراهم شود.

معتمدین محلی در این برنامه اطلاعات مربوط به ۴۰۰ نفر از  خانوارهای که فاقد چتر حمایتی و دارای مشکلات مربوط به خود هستند شناسایی و تحویل مسئول مربوطه شد و مقرر شد به صورت هفتگی شناسایی افراد تا پایان طرح ادامه داشته باشد.

در انتهای برنامه نیز تعداد ۱۵ نفر از پاکبانان شهر هشتگرد به صورت اختصاصی در جلسه ای با مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز به بیان مشکلات حقوقی مربوط به بازنشستگی خود در فضای صمیمی داشتند و مقرر شد پیگیری ها از طریق شهرداری هشتگرد و معاونت های تخصصی اداره کل تا حصول نتیجه تداوم یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز