خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ تاکید کرد:

لزوم ایجاد مرکز نگهداری برای هزار زن معتاد در تهران

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۲۸۳

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ بر لزوم تعیین‌تکلیف هر چه سریعتر خانه‌های پلاک قرمز پلمپ شده در مناطق شوش، مولوی و هرندی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در جمع خبرنگاران گفت: در طرحی که در منطقه شوش مولوی هرندی اجرا شد ۹۲ باب از منازل پلاک قرمز که سالها به دلیل خرید و فروش و استعمال مواد مخدر شناسایی شده بودند پلمپ شده و ما در حال حاضر مصر هستیم که این منازل فک پلمپ نشده و پیشنهاد می دهیم که با توجه به طرح تفصیلی شهرداری این منازل تحت مالکیت شهرداری قرار گرفته و تخریب شود.

وی ادامه داد چنانچه این منازل به همین حالت باقی بماند و یا فک پلمپ شود ممکن است مافیایی که در پشت این ماجرا وجود دارد به این منازل مراجعه کنند و دوباره این منازل باز شوند و مورد استفاده خرید و فروش مواد مخدر قرار بگیرند و تمام زحمات پلیس و سایر دستگاه ها از بین می رود و مردم نیز بی اعتماد می‌شوند اما پلیس در حال حاضر به صورت شبانه روزی در این مناطق حضور دارد و اجازه نمی‌دهیم که فک پلمپ شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر وضعیت بسیار خوبی در مناطق مولوی شوش هرندی برقرار شده است اما ما نگران این هستیم که چنانچه سازمان ها همکاری لازم را نداشته باشند دوباره به شرایط قبل برگردیم چرا که پلیس دست تنهاست.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با بیان اینکه ۱۰ هزار معتادان متجاهر شهر تهران به ویژه از مناطق مولوی شوشتر جمع‌آوری شده‌اند گفت: این افراد در حال حاضر در مراکز بازپروری  سروش و فشافویه و ... نگهداری می شوند. اگرچه تهران در حال حاضر در وضعیت خوبی است اما ما همچنان به ایجاد ظرفیت برای نگهداری ۴ الی ۵ هزار نفر معتاد متجاهر نیازمند هستیم. البته یکی از مشکلات ما معتادان متجاهر منع پذیرش هستند. این  معتادان که در حدود هزار و 500 نفر به بیماری‌هایی از جمله ایدز هپاتیت روحی روانی مبتلا هستند یا دارای کبر سن و معلولیت جسمی حرکتی هستند چنانچه این معتادان تعیین تکلیف شود تهران در وضعیت بسیار خوب و پاکی قرار خواهد گرفت.

سرهنگ بخشنده در خصوص وضعیت معتادان متجاهر زن گفت: در حال حاضر هیچ ظرفیت جدیدی برای زنان ایجاد نشده است و تنها ظرفیت برای ۹۹ نفر ایجاد شده است در حالی که ما هزار نفر در تهران برآورد کرده بودیم بحث ایجاد ظرفیت برای زنان به نظرم بسیار اهمیت ویژه ای دارند.

وی تاکید کرد: نیاز است که به سرعت مرکزی برای نگهداری این هزار زن در تهران ایجاد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز