خبرگزاری کار ایران

فانی:

میانگین حقوق معلمان در سال ۹۵ به دومیلیون و ۳۸۰ هزار تومان رسید

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افزایش ضریب حقوق معلمان از ۷۰۰ به ۱۵۰۰ ریال، گفت: میانگین حقوق کارکنان آموزش و پرورش در سال ۹۲ یک میلیون و ۲۹۰ هزار تومان بود که در سال ۹۵ به ۲ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌اصغر فانی در سی و سومین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور با اشاره به اینکه تا وقتی نتوانیم کودکان لازم‌التعلیم را به مدرسه ببریم، بی‌سوادی را توسعه داده‌ایم، اظهار کرد: مراجعه به خانه‌ها و شناسایی کودکان لازم‌التعلیم، کار بسیار سختی است و در یک فقره ۷۶ هزار کودک لازم‌التعلیم در استان‌ها و به خصوص در سیستان و بلوچستان، شناسایی و به کلاس‌های درس بازگشتند.

وی به تصویب آیین‌نامه مدارس چند پایه و اساسنامه مدارس عشایری اشاره کرد و گفت: در این راستا ۴ استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، آذربایجان غربی و جنوب کرمان شناسایی و با همکاری کمیته امداد، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آموزش و پرورش در جهت رفع محرومیت آموزشی آنها اقدام کرده‌ایم.

فانی با اشاره به اینکه ۴ هزار و ۸۰۰ مدرسه در کشور با کمتر از ۵ دانش‌آموز فعال هستند، خاطرنشان کرد: به طور جدی به دنبال افزایش تحت پوشش هستیم.

فانی در ادامه بیان کرد:  بیش از ۴۰۰ هزار دانش‌آموز در مدارس شبانه‌روزی تحصیل می‌کنند و می‌دانیم که اسکان و تغذیه آنها مناسب نیست، اما اقدام پسندیده جمع‌آوری این دانش‌آموزان در مدارس شبانه‌روزی است.

وزیر آموزش و پرورش میزان تحت پوشش دانش‌آموزان در دوره متوسطه اول را ۹۴ درصد اعلام کرد و گفت: میزان تحت پوشش دختران از ۴۷ درصد به ۴۸.۲۰ رسیده است. همچنین میزان تحت پوشش دانش‌آموزان در دوره دوم متوسطه نیز به ۸۲ درصد رسیده است.

وی با بیان این مطلب که در سال‌های اخیر ۸۰۰ میلیارد تومان در هر سال به موضوع ساخت مدارس توسط خیرین اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد:  سرانه فضای آموزشی هر دانش‌آموز در این سه سال افزایش پیدا کرد به طوری که از ۴.۸۶ مترمربع به ۵.۰۷ مترمربع برای هر دانش‌آموز رسیده است؛ افزایش ۴۸ درصدی ساخت کلاس‌های درس، افزایش ۲۸ درصدی تعهدات خیرین و افزایش ۲۶۹ درصدی استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس از دیگر موارد این حوزه است.

فانی با اشاره به افزایش ضریب حقوق معلمان از ۷۰۰ به ۱۵۰۰ ریال، گفت: میانگین حقوق کارکنان آموزش و پرورش در سال ۹۲ یک میلیون و ۲۹۰ هزار تومان بود که در سال ۹۵ به ۲ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان رسیده است.

کد خبر : ۳۹۸۶۹۸