خبرگزاری کار ایران

رئیس‌کانون بازنشستگان آموزش و پرورش کاشان مطرح کرد:

تبعیض و بی‌عدالتی در حقوق بازنشستگان آموزش و پرورش

asdasd
کد خبر : ۳۶۸۰۸۷

مسئول کانون بازنشستگان و مستمری بگیران آموزش و پرورش شهرستان کاشان از تبعیض و بی عدالتی در حقوق بازنشستگان قدیم و جدید و عدم همسان‌سازی حقوق فرهنگیان و بازنشستگان آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، نظام اکرمیان در گردهمایی بزرگ فرهیختگان و بازنشستگان آموزش و پرورش کاشان در تالار علامه فیض دانشگاه این شهرستان، با گرامیداشت یاد استاد شهید مرتضی مطهری و تبریک هفته معلم به معلمان و بازنشستگان سراسر کشور، تبعیض در ارائه خدمات بیمه ای بین شاغلین و بازنشستگان  آموزش و پرورش و محدودیت درتخفیف بیمه را از مشکلات این قشر از جامعه برشمرد و گفت : در حالی که به شاغلین آموزش و پرورش کلیه خدمات بیمه ای ارائه می‌شود ولی به بازنشستگان هزینه دندانپزشکی ، رادیولوژی ، ویزیت و دارو  پرداخت نمی شود.

 وی افزود: در حالی که شاغلین هیچگونه محدویت و سقفی در دریافت حق بیمه برای‌شان  وجود ندارد بازنشستگان فقط تا سقف 14 میلیون تومان می‌توانند از حق بیمه استفاده کنند.

اکرمیان، پایین بودن سقف وام و محدویت در دریافت و قطع پرداخت  وام ازدواج دانشجویی فرزندان معلمین بازنشسته را از دیگر مشکلات بازنشستگان آموزش و پرورش برشمرد و یادآورشد : با توجه به اینکه اکثر فرزندان بازنشسته آموزش و پرورش کاشان  دارای تحصیلات ، عالیه و تکمیلی هستند از دولت می خواهیم ، ضمن اینکه استخدام فرزندان معلمین بازنشسته را در اولویت قرار دهند و وام های ازدواج و دانشجویی نیز برای‌شان لحاظ کنند.

مسئول کانون بازنشستگان و مستمری بگیران آموزش و پرورش کاشان، پایین بودن یارانه سفرهای زیارتی معلمین بازنشسته و نبود تسهیلات رفاهی را از دیگر مشکلات معلمین بازنشسته عنوان کرد و گفت: متاسفانه یک بازنشسته آموزش و پرورش طی مدت بازنشستگی‌فقط می‌تواند دوبار طی دوسال  متوالی هزینه سفر و هربار به مبلغ 250 هزار تومان دریافت کند .

وی با انتقاد از عدم وجود خانه معلم در شهرستان کاشان یادآورشد : متاسفانه حدود 20 سال است که  ساخت خانه‌معلم کاشان نیمه کاره رهاشده و به علت عدم اختصاص بودجه هیگچونه‌پیشرفتی نداشته است.

اکرمیان با تاکید برحفظ کرامت بازنشستگان آموزش و پرورش گفت :از مسئولان انتظار داریم به دلیل اینکه معلمین بازنشسته در سال‌های متمادی در سرکلاس‌های درس موی خود را سفید کرده اند بیشتر به آنها بهاداده شود.

« خسرواعتماد » مدیرعامل جمعیت کویر سبز کاشان نیز در این مراسم ، ورزش را موجب سلامتی بازنشستگان دانست و گفت : با توجه به اینکه پارکهای فراوانی در شهرکاشان وجود دارد از مسئولین انتظارداریم امکانات مناسب تری را برای بازنشستگان دراینگونه پارکها فراهم نمایند

شایان ذکراست درحال حاضر در شهرستان کاشان بیش از دو هزار و 300 نفر بازنشسته فرهنگی و معلم  مرد و زن  وجود دارد و تاکنون 150 نفر از فرهنگیان بازنشسته کاشان فوت کرده اند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز