خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایلنا:

دستورالعمل‌ ۲۷ ماده‌ای در خصوص مسمومیت‌ها به همه مدارس کشور ابلاغ شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۵۷۶۹

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر کمیته مشترکی که مجلس شورای اسلامی درباره مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس از چهار کمیسیون مختلف تشکیل داده بود در کمیسیون شوراها و امور داخلی زیر نظر سید حمیدرضا کاظمی نماینده پل دختر در حال فعالیت است.

«قاسم احمدی لاشکی» معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره تکرار مسمومیت‌ها در مدارس چند شهر و دستورالعمل‌های ابلاغی لازم در مواجهه با این مسمومیت‌ها اظهار کرد: آموزش و پرورش هم دستورالعمل‌های لازم را به مدارس کشور داده است و کل استان‌ها و شهرستان‌ها در جریان هستند و ابلاغ این دستورالعمل‌ها هم انجام شده است. 

معاون حقوقی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در حال حاضر کمیته مشترکی که مجلس شورای اسلامی از چهار کمیسیون مختلف تشکیل داده بود، در کمیسیون شوراها و امور داخلی زیر نظر سید حمیدرضا کاظمی نماینده محترم پل دختر در حال فعالیت است. 

احمدی لاشکی با اشاره به اینکه موضوع به صورت دقیق مورد نظر است، افزود: تمام دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی، بهداشت و آموزش و پرورش همگی در جریان این بررسی‌ها هستند. 

او تصریح کرد: این دستورالعمل‌های ابلاغی به مدارس در ۲۷ ماده نوشته شده است و همانطور که گفتم نماینده محترم پل دختر ناظر بر آن است.

گفتنی است؛ پس از پایان تعطیلات نوروزی در اولین روز از بازگشایی مدارس بعد در ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۲ اخباری از ادامه مسمومیت‌های زنجیره‌ای مدارس در رسانه‌ها منتشر شد؛ اولین خبر مربوط به مسمومیت ۵ دانش آموز دختر مدرسه «۲۲ بهمن» محمدیار شهرستان نقده بود و دیروز ۱۵ فروردین نیز اخباری از مسمومیت دانش آموزان مدرسه‌ای در شهرک باغمیشه تبریز منتشر شد که ۲۰ نفر از دانش آموزان این مدرسه دخترانه دچار علائم تنفسی و تنگی نفس شدند و آمبولانس‌های اورژانس به محل اعزام شد. همچنین در روز گذشته تصاویری از مسمومیت دختران دانش‌آموز دبیرستان سحر اصفهان در رسانه‌ها منتشر شد و دانش آموزان می‌گفتند پیش از بدحال شدن بویی شبیه لاستیک سوخته در فضای مدرسه استشمام شده است.امروز ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ نیز خبری از بدحالی ۷ دانش آموز در دبیرستان دخترانه سلامت، در خیابان ۱۹ دی قم به گوش می‌رسد.

وزیر کشور درباره برخی اخبار منتشر شده در فضای مجازی درباره مسمومیت دانش آموزان در تبریز گفته است که این خبر تایید نمی‌شود و باید بررسی بیشتری صورت بگیرد، اما پیش از سال نو زنجیره مسمومیت‌ها موجب اضطراب زیادی در دانش آموزان و خانواده آن‌ها شده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز