خبرگزاری کار ایران

توضیح درباره سامانه مدیریت موقعیت مکانی هنرستان‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۹۱۶

سومین جلسه ستاد هماهنگی آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و مهارتی در روز سه شنبه ۲۳/۱۲/۱۴۰۱ با حضور مقام عالی وزارت و جمعی از شورای معاونین در محل سالن جلسات وزیر برگزار شد.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، «یوسف نوری» با تاکید بر اهمیت توسعه کیفی آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و مهارتی، افزود: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس باید بر اساس نظر معاونت‌های آموزشی توزیع اعتبار و تجهیزات را انجام دهند. 

وزیر آموزش و پرورش با برشمردن برخی اشکالات ساماندهی نیروی انسانی تأکید کرد: باید همه نیازها به درستی با توجه به درخواست حوزه بهره‌بردار و قوانین کلان در دستورالعمل مشخص و در سامانه‌ها پیاده‌سازی شود؛ بعد از آن استفاده از سامانه به عهده حوزه بهره بردار باشد. 

عضو کابینه دولت مردمی با ذکر سوابقی از مقدمات سامانه موقعیت مکانی برای واحدهای تابعه وزارت آموزش و پرورش، این طرح را دارای نکات مثبت و خوبی دانستند که برخی از نیازهای مدیریتی را مرتفع می‌کند. 

وی یکی از کاربردهای این سامانه را در هدایت تحصیلی و پاسخگویی به برخی انتظارات و مطالبات خانواده‌ها و دانش آموزان دوره اول متوسطه خواند. 

در ادامه این آیین، محمد مهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه، به ارائه گزارشی از اجرای مصوبات جلسه قبل پرداخته و موانع اجرایی برخی از آن‌ها را برشمرد. 

در این جلسه موضوع هدایت تحصیلی برای ورود پایه دهم در دستور کار بود که بعد از ارائه نظرات از سوی معاون پرورشی و فرهنگی، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، معاون آموزش متوسطه و بقیه اعضا، مقرر شد نمون برگ هدایت تحصیلی اصلاح و هدایت به زمینه صنعت، خدمات، کشاورزی و هنر به صورت تجمیعی (بدون اعلام شاخه‌های مجزای فنی و حرفه‌ای و کاردانش) صادر شود. 

شایان ذکر است، ستاد هماهنگی و توسعه آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و مهارتی با پیشنهاد معاونت آموزش متوسطه در راستای اجرایی‌سازی قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی تشکیل شده است و در پی هماهنگ‌سازی و رفع مشکلات توسعه کمی و ارتقای کیفی این آموزش‌ها با هماهنگی‌های بین بخشی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز