خبرگزاری کار ایران

اسلامی در جمع خبرنگاران تشریح کرد؛

جزئیات برگزاری اولین کنفرانس بین المللی علوم و فنون هسته‌ای با سخنرانی رافائل گروسی

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۷۳۶

رییس سازمان انرژی اتمی با تشریح جزییات علمی و فنی برگزاری اولین کنفرانس بین المللی علوم و فنون هسته‌ای از سخنرانی رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در این کنفرانس خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید مطهری تبریک روز معلم به جامعه فرهنگیان کشور، گفت: در هفته آینده اولین کنفرانس بین المللی علوم و فنون هسته‌ای برگزار خواهد شد، در این کنفرانس از حدود ۴۷۷ مقاله‌ای که ارائه شده و ارزیابی شده ۱۸۰ ارائه خواهیم داشت که ۷۰ تا از این ۱۸۰ ارائه توسط شرکت کنندگان غیر ایرانی خواهد بود.

وی ادامه داد: این تعداد مقاله برای این نوع کنفرانس یک اتفاق بزرگ است به ویژه در این مقطع از تاریخ که دشمنان ایران همواره علیه برنامه هسته‌ای ایران ابهام ایجاد می‌کنند.

اسلامی افزود: در این کنفرانس آقای گروسی مدیر کل محترم آژانس به عنوان مهمان ویژه حضور خواهد داشت و ما از سخنرانی ایشان در برنامه استفاده خواهیم کرد. در خصوص مباحث مربوط به اتفاقات اخیر و خبر تازه هم خدمت شما عرض کنم که در المپیاد مخترعین جهان که در سوئیس در این هفته برگزار شد از مدارس انرژی اتمی در آن شرکت کرده بودند و پنج دانش آموز ما مفتخر شدند که ۵ مدال به دست بیاورند یک مدال طلا یک مدال نقره و سه برنز و در این بخش دانش‌آموزی ایران مقام اول را کسب کرد که به مردم عزیز و خانواده عزیز این بچه‌های فرهیخته منطقه تبریک عرض می‌کنم.

رئیس سازمان انرژی اتمی یادآور شد: مسائل پادمانی به گونه ای تعریف و وضع شده ما همواره در حال تعامل و گفتگو بودیم مستحضر هستند مردم عزیز ما که این مسائل از زمانی که آغاز شده تاکنون که چهار مکان بوده الان دو مکان آن حل و فصل شده دو مکان دیگر هم در حال تبادل نظر است و در حال گفتگو است امیدواریم که با توجه به اینکه از نظر جمهوری اسلامی ایران بیانیه اسفند ۱۴۰۱ همچنان پابرجا است و ما در چارچوب آن بیانیه تعامل داریم و این مورد پرسش هم بوده چون توسط جریان مخربی که در غرب فعالیت می‌کند علیه این برنامه، این بیانیه زیر سوال رفته بود و در پایدار بودن آن و اعتبار آن تشکیک می‌کردند.

وی گفت: ایشان دیدارهایی خواهد داشت، با بنده هم مذاکرات ایشان انجام خواهد شد، مطمئن هستیم که این رفت و آمدها و این گفتگو ها کمک میکند که ابهامات بیشتر و بیشتر برطرف شود و ما بتوانیم در چارچوب پادمان و در چارچوب ان پی تی روابطمان را با آژانس تقویت کنیم.

خبر در حال تکمیل می باشد...
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز